A sörfogyasztás is a válság áldozatául esett: az első negyedéves eladások történelmi mélypontra süllyedtek Németországban.
Európa legnagyobb gazdaságában a kulturális tradíció részét képezik a sörfőzdék, ám most ezek is a krízis áldozatául estek: az egy évvel korábbihoz képest 6,8 százalékkal kevesebbet, csupán 20,7 millió hektolitert adtak el a folyékony kenyérből a január–márciusi időszakban. Ez az össznémet statisztikák 1993-as bevezetése óta regisztrált legrosszabb adat.
A német sörfőzdék termelésének több mint négyötödét kitevő belföldi eladások valamivel lassabban, 6,3 százalékkal csökkentek, míg az EU többi országába irányuló kivitel 12,5 százalékkal esett. Az unión kívüli piacokon 2,4 százalékkal élénkült az érdeklődés a német nedű iránt, de az itteni értékesítés 0,6 millió hektoliteres volumene nem túl jelentős a teljes eladott mennyiséghez képest.
A termelés visszaesését az eladások csökkenése mellett azonban az is fokozta, hogy a kedvezőtlen gazdasági helyzet miatt takarékosabbá váltak a sörfőzdék. Ez azt jelenti, hogy a vizsgált időszakban közel tizedével kevesebb sört ajándékoztak alkalmazottaiknak és ügyfeleiknek az egy évvel korábbihoz képest.
Az évkezdet hidegebb hónapjaiban persze hagyományosan kevesebb sör fogy a tavaszi vagy nyári időszakhoz képest. Ám a német sörfőzdék tavalyi egész éves forgalmán is érződött már a zsugorodás 2007-hez képest, jóllehet ez akkor még egy százalék alatt maradt. Die Presse
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.