Budapest a legjobb eredményt a fontosabb városjellemzők kategóriában érte el, és így az előkelő 28. helyen végzett. A legkedvezőbben a lengyelek ítélték meg fővárosunkat, náluk a 13. helyen állunk.
Amellett, hogy fővárosunk vonzerejét kedvezően ítélték meg a válaszadók, Budapest egyike a legkevésbé ismert városoknak. Ebből a szempontból a 41. helyet foglalja el.
Miközben az indexet alkotó hat kategóriából háromban Sydney került az első helyre, Párizs nagy előnye Sydneyvel szemben a jelenlét és városi élet dimenziókban az, ami az összesítésben a vezető helyre juttatja. Az előzőekhez hasonlóan vannak olyan nagyvárosok, amelyek bizonyos területeken jelentős erősségekkel rendelkeznek, melyeket más területek gyenge teljesítménye húz le. Még az úgynevezett top nagyvárosok hírneve is különböző a fejlett és a fejlődő országok körében.
Ezeknek a különbségeknek a megértése létfontosságú azért, hogy a városok kihasználhassák legfontosabb erősségeiket, és megerősíthessék sebezhető területeiket. Ezekből kiindulva kialakíthatnak egy általános stratégiát, hogy a turizmus és az üzleti befektetések szempontjából vonzóbb célpontokká váljanak.
Az index az egyes városokról a világban kialakult képet méri, amely befolyásolja az emberek döntését arról, hol éljenek, hol dolgozzanak, és hol nyaraljanak. Különösen a mai bizonytalan gazdasági környezetben érdemes közelebbről megvizsgálni azokat az érveket és véleményeket, amelyek alapján a vállalatok ezen nagyvárosok mellett, vagy éppen ellen döntenek.
A globális felmérés során 20 jelentős fejlett és fejlődő országban megkérték a válaszadókat, hogy értékeljék, mennyire értenek egyet az 50 nagyvárosra vonatkozó állításokkal. A rangsor úgy alakult ki, hogy a városok pontszámait átlagolták az index hat kategóriájában: jelenlét (a város ismertsége és globális tevékenységéről kialakult kép), fontosabb városjellemzők (tisztaság, városkép és klíma), lakhatási előfeltételek (elérhető árú lakhatás és a közszolgáltatások minősége), emberek (barátságos emberek, személyes találkozások és kulturális sokszínűség), városi élet (érdekes események, tevékenységek és életstílusok) és potenciális lehetőségek (az a lehetőség, hogy az adott hely alkalmas üzleti tevékenységhez, munkakereséshez és iskolába járáshoz).
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.