Az alternatív távközlési szolgáltató már a harmadik hazai szereplő ezen a piacon, amely Magyarországon nagyjából két éve indult el. A sort a legnagyobb hazai szolgáltatónak számító Magyar Telekom indította, majd tavaly tavasztól megjelent az első versenytárs, az Invitel is.
Kettejük erőfeszítésének eredményeként ma mintegy húszezer hazai háztartásban érhető el ez a tévésugárzási technológia, de optimista várakozások szerint hazánkban 2010 végére már százezer előfizetője is lehet a szolgáltatásnak.
A GTS-Datanet most induló szolgáltatása kétféle alapcsomagot kínál: a havi 2290 forinttól elérhető alapcsomag 14 csatornát foglal magában, míg a havi 3610 forinttól megrendelhető prémium előfizetés 47 csatornához való hozzáférést jelent. Az alapcsomagok mellé választhatók kiegészítő csomagok is, amelyekkel az HBO csatornái, valamint zenei, filmes és nagyfelbontású digitális(HD) adók is foghatók. A datanet Home TV kizárólag Datanet ADSL szolgáltatás mellett vehető igénybe és csak azokon a területeken, ahol az IPTV szolgáltatás kiépítése műszaki szempontból megoldható - közölte a társaság.
Az ügyfelek számára egyre fontosabb, hogy egy távközlési cégtől többféle - telefon-, internet- és tévé -- szolgáltatást is igénybe tudjanak venni. Ezért stratégiai jelentőségű számunkra az IPTV elindítása - mondja el Pauer Pál, a GTS-Datanet ügyvezető igazgatója. Hozzátette: jelenleg 40 ezer lakossági ügyfelet szolgálunk ki, ebből mintegy 15 ezer előfizető számára adottak a műszaki feltételek a szolgáltatás kiépítéséhez. Terveink szerint 2009 végéig ezen ügyfélkör 10 százaléka veszi majd igénybe az újabb szolgáltatást.
Európában öt éven belül megduplázódhat az internetalapú televíziózás (IPTV) előfizetőinek száma, valamint az operátorok ebből származó bevétele. A Pyramid Research amerikai piackutató cég felmérése szerint a múlt év végén a fizetős tévészolgáltatások ügyfelei közül még csak 8,2 százalékuknak volt a piaci szegmens legfiatalabb technológiáját képviselő IPTV-előfizetése, és ebből mintegy 2,1 milliárd euró bevétele származott az operátoroknak. Szakértők szerint 2014-re annak ellenére megkétszereződhetnek a fenti számok, hogy a jelenlegi recesszió néhány európai országban kérdésessé teheti a távközlési cégek további széles sávú internetes fejlesztéseit.
Bizakodásra ad okot ugyanakkor, hogy a válság egyelőre nem vetette vissza a fizetős tévészolgáltatások piacát, az elemzők várakozásai szerint 2009-ben további 8 százalékkal bővülhet az előfizetői szám, s az év végére elérheti a 163,4 milliót.
Az alig néhány éve felkapott digitális technológia az ügyfeleknek már valódi interaktív televíziózást ígér, elektronikus műsorújsággal, megállítható, visszajátszható filmekkel, videotékával stb., a szolgáltatóknak pedig újabb bevételi forrást, amellyel ellensúlyozhatják a rézkábeles (xDSL) hálózaton működő vezetékes telefonálás folyamatos lemorzsolódása miatt keletkező forgalomkiesést.
Az internetalapú televíziózás további fejlődése függ az adott ország meglévő széles sávú hálózatától, az operátorok fejlesztési erőforrásaitól, s hogy ezen belül milyen beruházásokat részesítenek előnyben. Az IPTV élesben történő használatakor bizonyosodott be ugyanis, hogy megbízhatóbb szolgáltatást inkább az optikai (üvegszálas) hálózatokon nyújthatnak a cégek, ez azonban az országok jelentős részében – így nálunk is – kiépítésre vár. (A Magyar Telekom a válság ellenére folytatja optikai hálózatának építését, amely a tervek szerint négy év múlva már több százezer hazai háztartást érhet el.)
A fejlődést azonban legalább ennyire befolyásolja ezenkívül az is, hogy a szóban forgó piacon milyen egyéb tévészolgáltatási technológia – földfelszíni, kábel, műhold – érhető el tömegesen.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.