A hitelközvetítők szerint három olyan társaság van, ahova érdemes lehet átvinni a meglévő jelzáloghitelt: az Aegon Hitel, az Axa Bank és az UCB Ingatlanhitel. Nem mindenkit látnak azonban szívesen a társaságok.
„Ezek a cégek a hitelkiváltással kizárólag jó ügyfeleket szeretnének vásárolni” – osztja meg tapasztalatait Kiss Gábor, a hiteltanácsadással foglalkozó Benks Kft. régióvezetője.
A jelek szerint sikeresek is ebben: az Aegon Hitel klienseinek 27 százalékát másik banktól orozta el, az UCB-nél pedig a kiváltási célú érdeklődések száma sokszor meghaladja a lakáscélúakét.
Hogy ki a jó ügyfél, arra kézenfekvő a válasz: az, aki precízen fizeti a hitelei részleteit. „Minél makulátlanabb valakinek a hitelmúltja, annál kedvezőbb feltételeket, kondíciókat tudunk a számára biztosítani” – közölte a Világgazdasággal Lajtai Attila, az UCB marketing- és direkt értékesítési vezetője.
Ez a szempont annyira fontos, hogy a társaság akár a jövedelemvizsgálattól is hajlandó eltekinteni az olyan klienseknél, akik igazolni tudják, hogy az elmúlt öt hónapban rendesen fizették a részleteiket.
Az UCB emellett kiszámíthatóbb is a legtöbb versenytársánál, ugyanis forintban fix törlesztőrészletet és akár ötéves kamatperiódust is vállal devizahitelek esetében is.
„Az Axa is meglehetősen rugalmasan kezeli a jövedelemigazolásokat, és inkább az adósmúltra koncentrál” – mondja Kiss Gábor. A társaság tízféle kategóriába sorolja a klienseket, a legjobb, P1-esbe tartozók öt-hat százalékponttal alacsonyabb kamattal juthatnak kölcsönhöz, mint a legrosszabb, P10-es ügyfelek.
Bár az ügyfélminősítést minden elemét nem ismerik pontosan a hitelközvetítők, tapasztalatai szerint a legtöbb igénylő a legjobb három kategória valamelyikébe esik. A P5-ösbe vagy annál rosszabb csoportba pedig általában csak a KHR-ben (banki feketelistán) szereplők kerülnek.
További részletek a holnapi Világgazdaságban!
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.