A bank vezetői ugyanakkor felhívták arra is a figyelmet: ahhoz, hogy az adóssal közösen ki lehessen dolgozni valamilyen megoldást a kialakult helyzetre, az ő együttműködési készsége is szükséges. Ennek kapcsán Lamboy Judit, a CIB Bank lakossági üzletágának vezetője elmondta: a fizetési nehézségekkel küzdő ügyfeleiknek csak nagyjából 60-65 százalékát lehet elérni, és ezen belül is mindössze 15 százalék azoknak az aránya, akik akként nyilatkoznak, hogy átütemezést szeretnének. Érdekes módon a jelzáloghitel-adósoknál még alacsonyabb ez az arány, vélhetően azért, mert az ügyfelek, amíg lehet, bíznak abban, hogy a hitelszerződésük végül nem jut el az ingatlan kényszerértékesítéséig.
A CIB Bank már több mint 1800 átstrukturálási kérelmet hagyott jóvá: ez a szám viszont csak a jelzáloghiteleket tartalmazza, a többi termékkörrel (autólízing, ingatlanlízing, fedezetlen hitelek, mikro hitelek) együtt már összesen 12 700 jóváhagyott átstrukturálási kérelemről lehet beszélni. Horn Gyula, a hitelintézet vállalati üzletágának vezetője elmondta: a vállalatokra is igaz, hogy az ő oldalukról is szükséges együttműködési készség, elkötelezettség a pénzügyi problémák megoldásához.
A finanszírozás újragondolásáról egyébként már nagyjából 300 kis- és középvállalkozással folytattak sikeres tárgyalásokat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.