A hét európai országra kiterjedő, mosogatási szokásokat vizsgáló bonni tanulmány alapján mosogatógép használatával akár 2,5-szer kevesebb energia és ötször kevesebb víz felhasználása elegendő lehet ugyanannyi és ugyanolyan szennyezettségű edény megtisztításához, egyúttal nagymértékben csökkenteni lehet a kiadásokat is. A tanulmány arra is rámutatott, hogy kézi mosogatás esetében átlagosan alkalmanként körülbelül 79 percet töltünk mosogatással, ami egy évben 10 napot jelent.
A Bosch mosogatógépek gyártójának és forgalmazójának (BSH Kft.) és a Calgonit gyártójának (Reckitt Benckiser Magyarország Kft.) adatai alapján Európában a mosogatógép penetráció átlagosan 35 százalék.
Míg Nyugat-Európára vonatkozóan ez a szám 55,9 százalék, addig Kelet-Európában csupán 10 százalék. Magyarország a vizsgált 18 kelet-európai országból a 7. helyen áll, 12,6 százalékkal. (Ebben a kutatásban Szlovénia vezeti a sort, a nyugat-európai átlagot közelítő 51,6 százalékával.)
A környezetkímélő módszerek és a mosogatógépek minél szélesebb körben történő elterjedése érdekében a Calgonit és a Bosch közös kampányba kezd, a fővárosban (az Árkád Üzletközpontban) ma felállított köztéri számláló indításával.
A számlálók évi 187 alkalmat vesznek alapul, amelynek kiszámításához az adatok a KSH-tól (lakosság száma, 1 háztartásban élők száma), illetve a vízművektől és a csatornaművektől származnak. Kézi mosogatásnál 103 liter, gépinél pedig 15 liter víz fogyasztását vették figyelembe alkalmanként, a bonni tanulmány európai országonkénti átlagos vízfogyasztási adataira alapozva.
A december 13-ig tartó eseménysorozat 5 helyszínéül szolgáló forgalmas bevásárlóközpontokban (Budapesten szeptember 9-től, Debrecenben szeptember 10-től, Miskolcon október 8-tól, Pécsen november 5-től és Tatabányán december 3-tól) kihelyezett számláló összehasonlítja a kézi és gépi mosogatás által fogyasztott vízmennyiséget a fent jelzett feltételezéseken alapuló adatokból kiindulva.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.