Akár 2 500-zal is csökkentheti állandó alkalmazottai számát a koda Auto, a bérelt munkaerőtől pedig teljesen megválhat – írta a Hospodárske Noviny cseh gazdasági lap.
A szakszervezetektől származó hír hátterében az áll, hogy a koda vezetői szerint a Fabia iránti kereslet akár harmadával is csökkenhet azt követően, hogy egyebek közt Németországban és Szlovákiában is vége a költségvetés által támogatott autócsere-programnak.
A roncsprogram idején vitték a Fabiát, mint a cukrot, és naponta 1 200 is elhagyta a gyárat, de rövidesen 800 és 1 000 közé veszik vissza a napi darabszámot. A termelés két-három hónapon belül csökkenni kezdhet. Az első fél évben a cég 330 ezer kocsit adott el, de csupán 247 ezret gyártott, ez 30 százalékkal kevesebb a tavalyi első féléves termelési szintnél.
Holger Kintscher, a koda Auto pénzügyi igazgatója a lapnak elmondta: az idén mintegy 10 százalékkal kevesebb, nagyjából 600 ezer kocsit adnak el, és az adózás előtti profit akár a felére is eshet: a pénzügyi igazgató 5-7 milliárd koronás (50-70 milliárd forint) adó előtti nyereséget vár.
Az európai piacszűkülést némileg ellensúlyozhatja a márka számára, hogy a tavalyi hatvanezer után az idén már százezer kodát gyártanak és adnak el Kínában.
Ez azonban nem nyújt vigaszt arra, hogy Kelet-Európa autópiacain 50 százalékkal szűkültek a cég eladásai. Romániában például 65, Ukrajnában pedig 75 százalékkal kevesebb kodát vettek július végéig, mint a múlt év azonos időszakában.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.