Az év végén adják el a hazai éves virslikínálat közel egyötödét – állítja a Nielsen. A piackutató vállalat legutóbbi kimutatásai szerint tavaly november–decemberben közel 5 milliárd forintos üzletet hozott a kiskereskedelemnek az akkor eladott mintegy 5 ezer tonna húskészítmény. Éves öszszevetésben 2008 novembere és 2009 októbere között a virslieladásból 27 milliárd forint bevétele származott a kereskedelemnek, 9 százalékkal több, mint egy évvel korábban. Az ünnepi szezonban némileg olcsóbb az önkiszolgálással eladott virsli.
Ennek egyik oka, hogy ilyenkor megnövekszik a kereskedelmi láncok saját márkás termékei iránti kereslet. Ez a forma viszi el a virsli kiskereskedelmi forgalmának ma már több mint háromnegyedét, mind értékben, mind mennyiségben. Az ünnepi időszakban megugrik a hipermarketek forgalma, részarányuk tavaly november–decemberben 41 százalékra emelkedett. A szupermarketek és a diszkontok részesedése 38 százalék körül alakult a múlt év végi ünnepek alatt. VG
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.