Az előzetes adatok alapján - amelyeket csütörtökön közölt a BÉT - a tőzsde tavaly 3,2 milliárd forint árbevételt ért el, 3,2 százalékkal kevesebbet, mint 2008-ban. Az 1,6 milliárd forint EBITDA (kamatfizetés, adózás és értékcsökkenési leírás előtti) nyereség viszont 4,5 százalékkal magasabb a 2008. évinél, ami a szigorúbb költséggazdálkodásnak tudható be.
Egy évvel korábban, 2008-ban, a BÉT 3,3 milliárd forint árbevételt, 1,5 milliárd forint EBITDA és 2,3 milliárd forint adózás utáni nyereséget ért el.
A 2009. évi, 3,2 milliárd forint árbevétel 55,9 százalékát a kereskedési bevételek tették ki. A bevezetési és forgalomban tartási díjak az összes bevétel 19 százalékát tették ki, információ értékesítésből pedig a bevételek 19,9 százaléka származott. Az egyéb bevételek 5,2 százalékot képviseltek az összes bevételen belül.
A tőzsde azonnali piaci forgalma 5.482 milliárd forint volt tavaly, 5,1 százalékkal alacsonyabb a 2008. évinél. A részvények adásvétele az azonnali összforgalom 93,8 százalékát adta, 5.138 milliárd forint tett ki, ez 2,8 százalékkal maradt el az előző évitől.
A részvénypiaci forgalom 97,5 százalékát öt papír adta 2009-ben, ez az előző évhez képest magasabb piaci koncentrációt jelent. Az OTP 68,9 százalékkal részesedett a részvénypiaci forgalomból. A Mol a forgalom 11,9 százalékát, a Richter a 8,7 százalékát, a Magyar Telekom a 6,8 százalékát, az Egis az 1,3 százalékát adta.
A részvények kapitalizációja 2009. december végére 5.713 milliárd forintra emelkedett a 2008. év végi 3.554 milliárd forintról.
A származékos piacon a válság hatása nagyobb mértékű volt 2009-ben, a forgalom itt 12,5 százalékkal, a kontraktusszám pedig 15 százalékkal esett vissza az előző évhez képest. A forgalom összetétele a deviza alapú termékek javára tolódott el, ezek piaci részesedése 51,8 százalékról 57,7 százalékra nőtt. A származékos piac forgalmának a tőzsde teljes forgalmához viszonyított aránya 2 százalékponttal 40 százalékra csökkent tavaly.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.