A légitársaságok a Nemzetközi Légiközlekedési Szövetség (IATA) adatai alapján naponta 200-250 millió dollárt veszítenek az izlandi vulkáni hamu miatti légtérzárak okán. De nem csak a légicégek sínylik meg a helyzetet: számos árucikk nem jut el a célállomásra, mivel szállítása csak repülővel oldható meg.
Hiány alakulhat ki többek között virágokból és déli gyümölcsökből, olvasható a Sueddeutsche Zeitung "Cégek ananász-dilemmában" című cikkében. Szintén gondot okoz a gyors mozgatást igénylő halak és tengeri herkentyűk szállítása, de több országban eltűnhetnek a szezonális gyümölcsök, így az eper vagy a cseresznye is. A helyzet csak az olyan nagy cégeknek nem árt, mint a Metro, amely elegendő raktárkészlettel rendelkezik ahhoz, hogy átvészelje ezt az időszakot.
De nem csak az élelmiszerek jelentenek gondot, a BMW illetékese a lapnak elmondta: nem tudnak alkatrészeket küldeni az Egyesült Államokba – a gépipari cégeket tömörítő szövetség megerősítette: a legrosszabb esetben hiány alakulhat ki a piacon. Késhet az iPhone-ok leszállítása is és Münchenben elhalasztottak egy építkezési szakkiállítást, mert a résztvevők nem érkeztek meg. Gondot jelent a helyzet az olyan, nemzetközi tanácsadó cégeknek, mint a McKinsey, amely ezer tanácsadóját utaztatná folyamatosan – ha lenne mivel.
A nyertesek természetesen az alternatív szállítási eszközöket biztosító cégek, a Hertz például Németországban mintegy négyszer annyi autót kölcsönöz, mint máskor. A becslések szerint a német gazdaságnak napi 1 milliárd eurójába kerül a légi krízis.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.