BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Növelte piaci részesedését tavaly a Szentkirályi Ásványvíz Kft.

A Szentkirályi Ásványvíz Kft. 2009-ben 3 százalékkal tudta növelni termékeinek mennyiségi értékesítését, árbevétele pedig 5,7 milliárd forint volt; a vállalati eredmény azonban több mint a duplájára emelkedett a költséghatékonyságnak köszönhetően. A márkatermékekkel (Szentkirályi és Emese) a kiskereskedelmi piacon volumenben 10,6 százalékos piacrészt tudhatnak magukénak, ami értékben 0,7 százalékpontos fellendülést, azaz 16,4 százalékos részesedést eredményezett.

Az ACNielsen Piackutató Kft. adatai szerint a magyarországi retail ásványvízpiac 2009-ben ugyan mennyiségben közel 5 százalékot (923 millió literre), értékben azonban mindössze 4,4 százalékot (47,5 milliárd forintos forgalomra) emelkedett az előző évhez képest. Ennek oka az, hogy a sajátmárkás és egyéb kategóriás alacsonyabb árfekvésű ásványvizek teljes kiskereskedelmi piaca 2,6 százalékot nőtt összesen volumenben.

2009-ben a Szentkirályi ásványvíz kiskereskedelmi piacrésze (volumenben) 9,6 százalék volt, míg az Emese ásványvízé 1 százalék - ez vállalati szinten 10,6 százalék részesedést jelent, ami 0,1 százalékponttal emelkedett az előző évhez viszonyítva. A teljes kiskereskedelmi érték piacrészt tekintve a vállalatnak a 2008-as (15,7%) piaci részesedést közel 0,1 százalékponttal, 16,4 százalékra sikerült növelnie 2009-re.

A bázishoz képest tavaly a Szentkirályi Ásványvíz Kft. árbevétele minimális emelkedés mellett stagnált (5,7 milliárd forint), míg termékeinek értékesítését mennyiségben 3 százalékkal növelte. A vállalat adózás előtti eredménye 2008-hoz képest több mint kétszerese lett, ami főképp a költséghatékonyságnak tudható be – áll a társaság közleményében.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.