A Jato Dynamics nemzetközi autóipari piackutató cég közlése szerint júniusban 4.290 új autó került forgalomba, ez 28 százalékos csökkenés tavaly júniushoz viszonyítva.
Az európai új autó eladások is tovább estek, júniusban 6,5 százalékkal kevesebbet helyeztek forgalomba, mint 2009 júniusában. Így az első hat hónap kumulatív számai már csak 1,1 százalékkal haladják meg a tavalyi év január és június között regisztrált új autó eladásokat.
A Jato szerint legfőképp a német és az olasz új autó piacok elhúzódó gyengélkedése látszik meg az eredményeken, valamint a közép-kelet-európai országok gazdasági nehézségei is negatívan hatnak az összpiaci számokra. Németországban júniusban 32,3 százalékkal kevesebb új autó került forgalomba, mint egy évvel korábban, Olaszországban pedig 19,1 százalékos volt a csökkenés.
Néhány nagy márka, mint a Fiat, a Ford, a Volkswagen - amelyek tradicionálisan népszerűek a német és az olasz piacon - már erősen szenvedik a nagy piacok általános gyengélkedését. Franciaországban és Nagy Britanniában azonban kedvezőbb helyzet alakult ki: a brit piacon júniusban 10,8 százalékos, a francián 2,3 százalékos növekedést mértek 2009 júniusához képest.
A közleményben felhívják a figyelmet arra, hogy bár valóban csökkent az új autók iránti kereslet Németországban, de egy évvel korábban még "dübörgött" a német roncsprogram, míg Nagy-Britanniában csak nemrég vezették be, miközben a brit piac tavaly ilyenkor még javában a válsággal küzdött.
A közlemény szerint a Renault volt az idei év első hat hónapjának legnagyobb nyertese. A Ford és a Volkswagen viszont kevesebb új autót értékesített az idei évben, mint tavaly az első 6 hónapban, ez nagyrészt a német piac drasztikus visszaesésével magyarázható a Jato szerint.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.