BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Vasúttal "gyarmatosítaná" közép-Európát Moszkva

Az orosz államvasutak 2,98 milliárd euró értékben 1200 villamos vasúti kocsi megvételéről írt alá szerződést a Siemens német céggel és a Dmitrij Pumpjanszkij milliárdos tulajdonában lévő Sinara csoporttal.

A személyvagonokat egyenként ötvagonos szerelvényekben, darabonként 8,6 millió dollár értékben szállítják majd le. A szerződést Vlagyimir Jakunyin, az orosz vasúttársaság elnöke és Hans-Jörg Grundmann, a Siemens alelnöke, valamint Dmitrrij  Pumpjanszkij, a Sinara csoport tulajdonosa írta alá.

A vasúti szerelvényeket, amelyeket az oroszországi regionális vasútvonalakon használnak majd, többnyire az urali mozdonygyárban gyártják le, Jekatyerinburg közelében. 2017-re a szerelvények 80 százaléka helyben elkészül - közölte Grundmann a The Moscow Times-szal.

A Siemens tavaly már aláírt egy 221 tehervonatra szóló szerződést az orosz féllel, emellett a német konszern a korábbi megbízások szerint 56 személyvonat leszállítását indította útnak. Az orosz kormány szerint nagy a kereslet a gördülőállomány iránt, a nemzeti vasúti társaság a Siemensszel kötött üzlet mellett 200 elektromos mozdonyt rendelt a hazai Transmash Holdingtól is.

Oroszország 2005 óta minden évben a házigazda szerepét tölti be a nemzetközi vasúti fórumon. A vasút iránti igényt most ráadásul növeli a közelgő olimpia is. 2014-ben Szocsiban rendezik meg a téli játékokat, ehhez új vasúti terminált építenek, valamint egy új vonallal kötik össze a repteret és a Krasznaja Poljana hegyi üdülőhelyet.

Az idei vasúti konferencia fő témája a nyugat-keleti teherszállítás lesz. Tizenhét ország, köztük a balti államok és Finnország is a szélesebb nyomtávú pályát használja, amelyet az 1870-es években vezettek be Oroszországban. Európa többi államában viszont a keskenyebb nyomtávú vonalak vannak használatban. Vlagyimir Putyin miniszterelnök vélhetően a közeljövőben találkozik az orosz típusú vasútvonalakat használó államok képviselőivel, hogy együttműködésre kérje őket. Tavaly áprilisban egyébként az orosz államvasutak bemutatott egy tervet, amelynek keretében közép-Európába is bevezetnék a saját szabványukat azzal, hogy Szlovákián és Ukrajnán keresztül Bécsig hosszabbítanák meg a saját vasútvonalukat.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.