– Bár több részlet még homályos a cafeteria jövő évi szabályozása kapcsán, kezdenek körvonalazódni az irányok. Mindezek tükrében milyennek ítéli a SZÉP kártya kilátásait?
– A SZÉP kártya működését szabályozó rendeletet még nem módosították, így az idén alapvetően szálláshelyi és ahhoz kapcsolódó szolgáltatásokra lehet igénybe venni. Ugyanakkor 2012-től rekreációs és melegétkezési célokra önállóan is fel lehet használni, vagyis kimondható: a SZÉP kártya a béren kívüli juttatások zászlóshajójává válik. A kilátások szempontjából biztató, hogy az általunk kibocsátott OTP SZÉP kártyákkal már több mint 2500 elfogadóhelyen lehet fizetni ma is, és ezek száma folyamatosan, gyorsuló ütemben növekszik.
A likviditásra különösen érzékeny kisebb szálláshelyek szempontjából áttörést jelent, hogy már elérhető az online kártyás előlegfizetés lehetősége. Ami pedig a szerződött munkáltatók számát illeti, jelenleg már meghaladja az ötszázat. Az elfogadóhelyek számának növelése természetesen kulcsfontosságú a kártya elterjedése szempontjából. Itt két előnyünk is van. Három éve üzemeltetjük az OTP Cafeteria kártya rendszerét, amelyben ma 8000 elfogadóhely szerepel országszerte. A SZÉP kártyával együtt több ezer olyan hely van, ahol meleg ételt is forgalmaznak. Másrészt az OTP Bankkal a háttérben stabil, tőkeerős helyzetből tudunk folyamatosan fejleszteni.
– A szerződött partnerek száma sokak szerint jövőre futhat fel igazán, amikor a munkáltatók kialakítják alkalmazottaik számára az új cafeteriakereteket.
– Valóban azt látjuk, hogy nagy az érdeklődés a munkáltatók részéről, és nagy cégeknek is megjelenik tenderfelhívása. Viszont mire elindultunk, addigra az idei évre gyakorlatilag már elfogytak a kiadható cafeteriakeretek, és ez igencsak beszűkítette a lehetőségeket. Jövőre tehát nagy lesz az ugrás, de hogy mennyire, az több tényezőtől is függ: így például a minimálbér nagyságától, vagy attól, mekkora lesz a kiadható keret a cégeknél. Mindenestre biztató, hogy egy nemrégiben készült szakmai felmérés szerint az érintett vállalatok 75 százaléka szeretné bevezetni a SZÉP kártyát. Most azon dolgozunk gőzerővel, hogy mielőbb olyan elfogadói hálózatot biztosítsunk, amely versenyképes a piacon.
– Az Erzsébet-kártya kissé hirtelen jött bevezetése hogyan befolyásolhatja a SZÉP kártya sikerét, hiszen – kimondva vagy nem – mégiscsak az utalványrendszer párhuzamos fenntartására irányul?
– Még nem világos, hogy az Erzsébet-kártya és a SZÉP kártya hogyan viszonyul majd egymáshoz, de azt gondolom, inkább kiegészítői lesznek egymásnak, semmint versenytársai. Várakozásaink szerint az Erzsébet-kártya elsősorban hidegétel-utalványként működik majd, míg a SZÉP kártya adott zsebét jóval nagyobb keretöszszegben lehet meleg étkezésre fordítani. Emlékeztetnék ugyanakkor arra, hogy az elektronikus fizetésnek rengeteg előnye van, például gyakorlatilag kiküszöböli az adminisztrációs terheket a munkáltatóknál. Ennek megfelelően arra számítunk, hogy az OTP SZÉP kártya is sikeres lesz, mert az ügyfelek számára nyilvánvaló előnyökkel jár.
– A jövő szempontjából fontosak lehetnek a kártyához csatolt új „zsebek” is. Itt milyenek a lehetőségek?
– A már említett OTP Cafeteria kártyánkon számos ilyen zseb, vagyis támogatási jogcím működik, így például az iskolakezdési vagy az egészségpénztári is. A rendszer további új zsebek fogadására is képes.
– A piacon egyelőre három intézmény áll versenyben a SZÉP kártyás ügyfelekért. Mekkora részt kívánnak kihasítani a piacból?
– Számos olyan előnyünk van, amely a verseny szempontjából kedvező. Egyrészt Európa egyik legstabilabb bankja nyújtja az intézményi hátteret, igen komoly infrastrukturális hálózattal. Másrészt komoly tapasztalat is áll mögöttünk, hiszen az OTP Egészségkártyát tíz, az OTP Cafeteria kártyát három éve működtetjük sikerrel. Fontos emellett, hogy a SZÉP kártyához kapcsolódó honlapon kereshető módon megtalálható minden partnerünk, ahol elfogadják a kártyát. Mivel csak ezen az egy helyen találhatók meg együtt a szolgáltatók, az oldal természetesen hirdetési felületként is szolgál. Úgy vélem tehát, hogy a SZÉP kártyában óriási a potenciál, amelyet mindenképpen szeretnénk jól kihasználni.
Világgazdaság - Barát Mihály-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.