Tavaly 100 millió eurós (30 milliárd forint körüli) szintre növelték együttes árbevételüket a hazai magánszemélyek többségi tulajdonában lévő MPF Holding vállalatai, adózás előtti eredményük pedig közel 13 millió (3,5 milliárd forint lett.) A mintegy 22 százalékos árbevétel- és a 17 százalékos eredménynövekedést elért, az iparban, a nagykereskedelemben és a logisztikában is aktív csoport folyamatosan a piac igényéhez igazítja profilját, törekszik az innovatív technológiák használatára, költségeit pedig kordában tartja. Kínában például már 15 éve alapított termelővállalatokat. E stratégia nemcsak a válság alatti növekedésben segítette, de több piaci szegmensben is az európai élmezőnybe juttatta.
2010-es és tavalyi bevételeinek 57 százaléka a kereskedelemből, 41 százaléka az iparból származott, várhatóan így lesz ez az idén is. Igaz, a válság éveiben a kereskedelem súlya zsugorodott az ipar javára, ezekben az években az MPF a gyártás bővítésére összpontosított. 2008-ban például megvette a tolmácsi és budapesti üzemmel rendelkező Clarflex csiszolóanyag-gyártó üzemet, 2009-ben a Henkel barcsi építőipari kemikáliagyárát, 2011-ben pedig a FÉG felszámolás alatt álló ócsai konvektorgyárát. „Stabil likvid eszközállományunknak köszönhetően a folytatáson dolgozunk: olyan kis tőkeerejű termelővállalatokat keresünk, amelyeket hozzá tudunk segíteni ahhoz, hogy bejussanak saját piacukra” – válaszolt lapunknak Felcsuti Zsolt, a csoportot ellenőrző amerikai MPF Holding LCC igazgatósági elnöke.
Az egyik fő fejlődési irány azonban továbbra is a kereskedelem. Elsősorban saját márkás termékeit – géptartozékokat, csiszolószerszámokat, építőipari kemikáliákat, fűtőtesteket és konyhai kisgépeket – értékesíti az MPF, de forgalma jelentős részét teszik ki a nagy multiknak bérgyártásban, a megrendelő nevén piacra kerülő termékek is. Az MPF már régen kinőtte a magyar piacot, árbevételének döntő része külföldről származik, vevői pedig nagy ipari, kereskedelmi és vegyipari társaságok. „Mostanra olyan beszállítói és egyben baráti kapcsolatokat alakítottunk ki nagy külföldi megrendelőinkkel, hogy tulajdonosaikhoz könynyen, akár egyetlen telefon után is bejutunk” – mondta Felcsuti Zsolt. (Kapcsolataik és tapasztalataik dacára azonban sem gazdasági tanácsadói feladatra, sem politikai szerepre nem vállalkoznának a holding vezetői.)
A fejlődés másik fő iránya a magas hozzáadott értékű csiszolószerszám-gyártás. E piacon a csoport MP Meta nevű cégéhez tartozó, Widenta termékeket előállító romhányi gyár a Saint Gobain és a Swarovski után Európa harmadik legnagyobb szereplője. Van csiszolószerszám-gyártásuk Romániában és Kínában is. Növekedési pályára került továbbá a térség legnagyobbjának számító ócsai konvektorgyártás, és jó irány Felcsuti Zsolt szerint a vegyipari kemikáliák, valamint a háztartási kisgépek gyártása és forgalmazása is.
A piachoz való idomulás egyes tevékenységek visszaszorítását is jelentette, főként a gyártás és a szolgáltatások területén. Leállt például a csoport kiskunfélegyházi kovácsoltvasgyártása, mert az erős kínai kereslet felnyomta a vas alapanyag árát. Meg kellett válni a bútorgyártástól is a megdrágult faimport miatt, és eladta a cég a szentendrei nyomdaipari érdekeltségét is. Végül a megcsappant versenyképességű logisztikai szolgáltatások is a csoport saját cégeinek kiszolgálására szűkültek.
B. Horváth Lilla-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.