Az Alstom megkapta eddigi legnagyobb, négymilliárd eurós megbízását a South-African Passenger Rail Agency-től (PRASA).
Az ügyletet a vasúti járműgyártáson belül világviszonylatban is az egyik legnagyobbnak nevezi közleményében a franciaországi társaság. A megállapodás szerint 10 év alatt 600 elővárosi vonatot kell leszállítania a megrendelőnek.
Az Alstom X’Trapolis Mega és X’Trapolis vonatokat gyárt majd a dél-afrikai vonalakra. Az első 20 szerelvény a brazíliai Lapában lévő üzemében készül, a további 580 pedig a dél-afrikai Dunnottarban lévő, 600 ezer négyzetméteres gyárában, ott, ahol majd a mérnöki munka és a képzés is folyik. Ennek köszönhetően Dunnottarban több mint 1500 munkahely jön létre, közvetve pedig mintegy 30 ezren vesznek részt a vonatok legyártásában. A belföldi beszállítási arány 65 százalékos lesz.
A totalrail.org cikke emlékeztet, hogy májusban, amikor az Alstom tulajdonosai elfogadták az amerikai GE-nek az Alstom erőművi üzletágára vonatkozó 12,4 milliárd eurós vételi ajánlatát, akkor a francia cég vezérigazgatója, Patrick Kron a tranzakció kapcsán a megmaradó, szállítási üzletág előtt álló fejlődési lehetőségekről beszélt.
A Frost and Sullivan múlt évben összeállított, tíz éves előrejelzése szerint is éppen Afrika a világ leggyorsabban fejlődő vasúti piaca, az eladások nagysága a 2022-ig akár meg is kétszereződhet. Európáról azt írja az elemzés, hogy 2015 és 2022 között 10298 mozdonyt és 1860 vasúti szerelvényt kell majd lecserélni. Ezen belül Kelet-Európa nagyon ígéretes, de itt 2,5 százalékosnál nagyobb bővülés nem várható a finanszírozási lehetőségek korlátai miatt. A következő években Észak-Amerikában a metrószerelvények cseréjére adhatják a legtöbb megbízást annak ellenére, hogy egyre több az elővárosi vonat és a villamos is. Utóbbiak számát szaporíthatja, hogy tíz napja a német Siemens 1,2 milliárd dolláros megbízást kapott San Franciscótól legfeljebb 260 villamos szállítására. Termékével a régi Breda modelleket fogják lecserélni, de a megrendelésről csak szeptemberben mondják ki a végső szót a railjournal.com szerint. Az első Siemens villamost 2016-ban szállítanák le, és 2018-ig még 23-at.
A Frost and Sullivan a 2022-ig tartó időszak markáns vasúti trendjeként említi az utasok valós idejű tájékoztatásának általánossá válását, és a szállítás és más üzletágak közötti információcserét az utazás jobb tervezése és minőségének javítása érdekében. Tovább bővül az internet és az újgenerációs multimédia eszközök fedélzeti használatát lehetővé tévő megoldások tára is.
Előzetes adatai alapján tavaly 3,8 százalékkal 155,19 milliárd eurósra bővült a világ vasúti piaca. Ezen belül a legnagyobb összeget, 57,836 milliárd eurót a szolgáltatásokra költötték, 51,515 milliárdot gördülőállományra, és 31,811 milliárdot infrastruktúrára. A vasút-felügyeleti rendszerek 13,241 milliárdot, az integrált projektek 766 milliót vittek el. A legtöbb megrendelés Ázsiából, a Közel-Keletről és Latin-Amerikából érkezett. Mellesleg így volt ez az elmúlt napokban is: a japán Sumitomo 2,5 milliárd dolláros vietnámi metrómegbízást kapott, a delhi metró tendert írt ki széles nyomtávú metróra – becslések szerint mintegy 172 millió dollárért –, a törökországi Izmir városa pedig 15, ötkocsis metrószerelvényt venne, lehetőleg EBRD hitelből. Bejelentették, hogy az Alstom kínai leányvállalata legyártotta az első 18, vezető nélküli metrószerelvényt Szingapúrnak.
A tanulmány 2012-es adatok alapján állította össze a világ legnagyobb gördülőállomány gyártóinak a rangsorát. A listát a kínai CSR vezette 5,2 milliárd eurónyi árbevétellel, amely mögött mintegy 4,7 milliárddal a kanadai Bombardier és a szintén kínai CNR következett. (A Bombardiernek Magyarország is van érdekeltsége, de közeleg a kivásárlása.) A listán a negyedik legnagyobb az Alstom, mintegy hárommilliárd euróval, az ötödik a Siemens, körülbelül 2,3 milliárd euróval. A továbbiak az Transzmasholding (1,4 milliárd), a spanyol CAF (1,4 milliárd), majd a Hyundai Rotem, a Kawasaki és a GE Transportation. A két kínai társaság piaci előnye csökkenhet 2016-ig a kínai piac telítődése miatt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.