BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Jó lehet az új reklámadó, az EU még nem kapta meg a friss verziót

A magyar kormány még nem juttatta el az Európai Bizottságnak a reklámadóról szóló törvény legújabb változatát – erősítette meg a Világgazdaság kérdésére a brüsszeli testület. A május 4-én benyújtott módosításról szerdán szavazott az Országgyűlés, az újabb verzió szerint az adó alsó kulcsa 100 millió forintot meg nem haladó adóalap esetében nulla százalékos, efölött egységesen 5,3 százalékos lesz. A változtatásokat a kormány kezdeményezte, miután az Európai Bizottság két szervezete is vizsgálni kezdte a jogszabályt, sőt, márciusban a bizottság az adó beszedését is leállította.

A brüsszeli testület azt kifogásolta, hogy az adó sávos kivetése miatt – a kulcs 0–50 százalék között változott bevételtől függően – az alacsonyabb adókulcs egyes adóalanyoknak diszkriminatív előnyt jelent, ami felveti a tiltott állami támogatás gyanúját. Margrethe Vestager, az Európai Bizottság versenyjogért felelős tagja korábban azt közölte: ez a tiltás a testület mélyreható vizsgálatának lezártáig él. Vagyis most is, és egészen addig, amíg Brüsszel nem hoz végleges döntést a friss módosításokról.

Ehhez azonban szükség lenne arra, hogy a kormány el is juttassa az újabb változatot – emlékeztetett a bizottság szóvivője, hozzátéve, a változtatás nem érinti a tiltott állami támogatásra vonatkozó – vagyis a korábban befizetett/elengedett adó maitt – folytatott vizsgálatot. Lapunk ugyanakkor úgy értesült, a most elfogadott változat már megfelel a bizottság adóügyi főigazgatóságának elvárásainak.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.