BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Legyen Wizz Air-pilóta 120 ezer euróért!

A Wizz Air növekedése miatt egyre több pilótára van szüksége, ezért a légitársaságnak több helyen, Nyíregyházán, Debrecenben is képeznek majd szakembereket. A kadétprogram elindult, jelenleg a jelöltek kiválasztása zajlik, a képzés ára azonban borsos.

Novemberben kezdődik a Közép-európai Repülési Akadémia, a Central European Flight Academy (CEFA) égisze alatt a kadétképzés a Wizz Air számára. A jelentkezési szakasz még nem zárult le, ezért Horváth Péter, a képzésben részt vevő Tréner Kft. ügyvezetője még nem tudta megmondani a Világgazdaságnak, hogy pontosan hányan vesznek részt a tanfolyamon. Terveik szerint 10-15 fővel számolnak, és a következő években újra egyeztetnek a létszámról, a légitársaság igényeiről. „A Wizz Air megerősíti, hogy a kadétprogram már elindult, jelenleg a jelöltek kiválasztása zajlik, a kurzusok az idei év folyamán indulnak majd” – közölte lapunkkal a diszkont-légitársaság.

A Wizz Air még tavaly ötéves együttműködési megállapodást kötött két repülési képzési szervezettel arról, hogy kadétokat képezzenek a légitársaságnak. A versenytárgyalásokat és az értékelési eljárást követően a Wizz Air a CTC Aviationt és a CEFA-t választotta a képzésre. Az előbbi egy angol cég, míg a CEFA egy Magyarországon bejegyzett vállalkozás, amelyet két külföldi társasággal, a Martin Air Flight Academyvel és a Flight Simulator Companyval együtt a Tréner Kft. hozott létre. Ez utóbbi pedig Magyarországon egyedülálló módon iskolarendszerben, a Nyíregyházi Főiskolával együttműködve végzi a hivatásos pilóták képzését, integrált tematika alapján.

A kétéves kurzus túlnyomó részét Nyíregyházán, majd két hónapot a holland partnernél töltenek a kadétok, akiknek a kurzusért bruttó 119 700 eurót kell fizetni – mondta az ügyvezető, aki hozzátette: ha az európai szinten vett árát nézzük a programnak, vagy akár a másik képzőszervezet, a CTC árát, ez nem egy kimagasló összeg, mivel már tartalmazza az Airbus A320-as típusképzést, szállást, vizsgadíjakat és minden egyéb költséget. Az oktatást a Wizz Air szakembereinek közreműködésével teljesen a légitársaság igényeire szabva végzik.

Azt az ügyvezető is elismerte, hogy nem alacsony a képzés díja, de ennek fejében a két év elteltével a kadét „légitársasági pilóta” végzettséget szerez anélkül, hogy 3-4 évet kisgépen el kellene töltenie ehhez. Így tehát a tanfolyam elvégzője megfelelő rátermettség esetén korábban lehet kapitány, és az anyagi befektetés is hamarabb megtérülhet. Mindezeken felül a képzés után a Wizz Air állást is kínál a pilótáknak – tette hozzá az ügyvezető. „Ez a kezdetektől vállalt garancia ritka a légi közlekedésben, és bizonyítja a légitársaság elkötelezettségét amellett, hogy megtalálja a piacon a legrátermettebb kadétokat” – állítja a Wizz Air.

A magas ár tehát korlátja lehet a jelentkezésnek, de akinek van elegendő tőkéje, annak anyagilag nem rossz befektetés – emelte ki az ügyvezető, akitől megtudtuk, hogy a jelentkezőket a kelet-közép-európai régióból várják elsősorban. Ráadásul ha valakiről menet közben kiderül, hogy valamilyen okból alkalmatlan, a kadét nem bukja el a képzés teljes költségét, a Performance Safeguard költsége (10-12 ezer euró) feletti részt visszakapja.

A Wizz Air-pilótává válásnak nem ez az egyetlen és kizárólagos útja – tette hozzá Török Zoltán projektmenedzser, aki elmondta: ez a kadétprogram csupán egy lehetőség arra, hogy ha valakinek van megfelelő anyagi háttere, akkor gyorsan és egy hatékony képzés által légitársasági pilótává válhasson. Ez egy picit olyan, mint ahogyan A-ból B-be el lehet jutni egy Suzuki Swifttel, de egy C osztályú Mercedesszel is. Nyilván az utóbbi kényelmesebb és gyorsabb, de jó esetben a Suzuki is célba ér, legfeljebb kevésbé komfortos és lassabb – szemléltette Horváth Péter.

Akiknek nincs lehetősége arra, hogy kifizessen 120 ezer eurót, azok is részesei lehetnek a pilótaképzésnek, a cég ugyanis a Nyíregyházi Főiskolával közösen szervez pilótaképzési kurzusokat. Ebben az esetben 13-14 millió forint a képzés díja, ehhez a Diákhitel 2-t is igénybe lehet venni, és bár a képzés végén a pilóták  nem kapnak „automatikusan” állást, de a típusképzésen kívül ugyanazt a magas szintű oktatást kapják, egyebek között annak köszönhetően is, hogy ugyanazok oktatják a főiskolai hallgatókat is, akik a Wizz Air kadétprogramjában is részt vesznek. Ebben a képzési formában Magyarországot tekintik célpiacnak, de vannak külföldi, például spanyol vagy angliai hallgatóik is – tette hozzá az ügyvezető.

Máshol is készülnek

A nyíregyházi képzés mellett mindeközben Debrecenben a reptér közelében is épül Pharma-Flight-létesítmény, amely a tervek szerint szintén a kadétképzés helyszíne lesz majd, s ahová információink szerint rövidesen megérkezik a szimulátor is. A tervek szerint az Airbus A320 és a Boeing 737-es szimulátor működtetése mellett egészségügyi centrumot is üzemeltetnek majd, ahol légi alkalmassági és egyéb kötelező egészségügyi vizsgálatokat, minősítéseket lehet elvégezni, továbbá hatásvizsgálatokat is.


Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.