A nyolc nagy brandet, köztük a Zarát is összefogó spanyol Inditex a következő években csak 6-8 százalékkal kívánja növelni áruházai összesített területét, szemben a korábban tervezett 8-10 százalékkal. Ezt nem azért teszik, mintha nem menne jól a cégnek: az idén január 31-gyel zárult üzleti évben 2,88 milliárd euró adózott eredményt értek el – derül ki a tegnap közzétett jelentésből –, ez 15 százalékkal több az egy évvel korábbinál. A csoport 330 új áruházat nyitott, így 7013-at mondhatott magáénak január végén szerte a világon, ebből bő kétezer volt a Zara. Utóbbiakban 18 százalékkal bővültek az eladások, de jól teljesített a lakberendezési cikkeket árusító Zara Home is, a ruházati márkák közül pedig a Stradivariust emelték még ki.
A következő években mintegy másfél millliárd eurót terveznek költeni arra, hogy öt új országban is megjelenjenek, köztük Vietnamban is, de a fókusz eltolódik az online felé. A netes expanzió ellensúlyozni fogja az eladóterek lassúbb növekedését – mondta a Bloomberg szerint telefonos tájékoztatóján az Inditex vezérigazgatója Pablo Isla. Az előző üzleti évben 27 országban volt jelen online a csoport, és a tervek szerint a mostani végére mind a nyolc brandnek elérhetőnek kell lennie ily módon az Európai Unióban és Törökországban, ezen kívül meg akarnak jelenni Tajvan és Hongkong netes piacán is. Ágazati elemzők szerint a netes terjeszkedés eddig nem kannibalizálta a hagyományos eladásokat, a vezérigazgató pedig arra hívta fel a figyelmet, hogy az online vevők kétharmada elmegy az üzletekbe, mert valamilyen, általában méret beli problémája van, ez pedig további vásárlásokat eredményez.
Az Inditex 2001-es madridi tőzsdére menetele óta több mint hatszorosára növelte árbevételét, részvényárfolyama pedig tízszeresére nőtt. Alapítója, Amancio Ortega ma a világ második leggazdagabb embere a Forbes idei milliárdoslistája szerint, 67 milliárd dolláros vagyonnal. Az árfolyam tegnap a jelentés közzététele után 1,6 százalékkal 29,89 euróra emelkedett. A most lezárt év után részvényenként 0,6 eurót fizet a cég, ez 15 százalékkal több az előző évinél.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.