Eddig összesen 21 milliárd forintot különített el a kormány a zalaegerszegi járműipari tesztpálya megépítésére – derül ki a legfrissebb közlönyből. A kabinet felhívta a nemzetgazdasági minisztert, hogy a járműipari tesztpályát megvalósító, a tárca tulajdonosi joggyakorlása alá tartozó Autóipari Próbapálya Zala Kft.-nél mielőbb gondoskodjon az eddigi 6 milliárdon kívül további 15 milliárd forint összegű tőkeemelésről. Emellett kötelezték a szakminisztériumot arra is, hogy készítsen előterjesztést a kabinetnek a beruházás további várható költségeiről és – a beruházás megtérülő jellegére tekintettel – a piaci forrásbevonás lehetőségeit bemutató finanszírozásról. Felelős: a nemzetgazdasági miniszter.
Legutóbb a múlt hónap végén Palkovics László oktatásért felelős államtitkár arról számolt be, hogy ütemterv szerint zajlik a két és fél év alatt befejezni tervezett zalaegerszegi létesítmény építése, amelynek első fázisa, a 300 méter átmérőjű, dinamikus felületű tesztpálya a jövő év tavaszán, nyarán készül el. Előzetesen a 250 hektáron elterülő tesztpálya tervezett összköltségét mintegy 42 milliárd forintra becsülték. A kormánybiztos nevek említése nélkül szólt arról: folyamatosak a tárgyalások a nemzetközi autóipari cégekkel, s ezzel párhuzamosan az egyetemek, kutatóintézetek felkészülése is zajlik.
Az Európában is egyedülálló, önvezető járművek vizsgálatára is alkalmas zalaegerszegi járműipari tesztpálya alapkövét májusban Orbán Viktor miniszterelnök részvételével helyezték el Zalaegerszegen. A város környékén kialakítandó 5G-s informatikai hálózattal is összehangolva készülő tesztpálya közvetve és közvetlenül mintegy 350 új mérnöki álláshelyet teremt. A pályához benzinkút, szálloda és számos más kiszolgáló létesítmény is épül, további munkahelyeket teremtve. A Nemzetgazdasági Minisztérium korábbi közlése szerint a beruházás első ütemében egyebek közt a fékteszteket lehetővé tévő zóna és a járművek kezelhetőségi pályája épül meg, illetve az autonóm járművek vizsgálatát lehetővé tévő zóna. Mindezek mellett kiépül a szükséges kommunikációs technológia és a kiszolgáló létesítmények egy része. A második fázisban, 2018-tól megépül a nagy sebességű viszonyokra alkalmas ovális pálya, sor kerül a járműdinamikai tesztelemek további fejlesztésére, és további kiszolgáló épületeket hoznak létre. A tervek szerint 2019 végére készülhet el a teljes beruházás. A pálya terveit a hetvenéves járműipari tapasztalattal rendelkező, az önvezető autók fejlesztése területén is a világelsők közé tartozó japán Horiba Mira Ltd. készíti.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.