Továbbra is optimisták vagyunk a Rábával kapcsolatban, a vállalat az év eddigi részében erősebb teljesítményt hozott, mint amilyenre korábban számítottunk, ráadásul a mostani árszinteken továbbra is relatíve alulértékeltnek tartjuk a papírt – mondta
a Világgazdaságnak Sándor Dávid, a KBC vezető elemzője. Hozzátette: a napokban közzétett gyorsjelentésből kitűnik, hogy kellően erős harmadik negyedévet zárt a Rába, amiben a javuló külső környezet éppúgy szerepet játszott, miként az is, hogy a járműüzletág impozáns eredményeket mutatott az elmúlt negyedévekben. A részvény reális értékét 1435 forintosnak feltételezik, ami konzervatív értékelésen alapul.
Mint mondta, korábban az egész évre a hosszú távú átlag szerinti, 1,9 százalékos bevételnövekedést feltételezték, de az első kilenc hónapban – a javuló külső környezetnek köszönhetően – 6,4 százalékot sikerült összehoznia a vállalatnak úgy is, hogy ennek a forint erősödése nem kedvezett ennek. A legnagyobb meglepetést a járműüzletág okozta a legutóbbi negyedévben is, hiszen itt a bevétel éves alapon 54 százalékkal hízott. Bár a belföldi eladások duplázódtak – elsősorban a honvédségi megrendelések nyomán –, de az export is szépen teljesített a maga 17,5 százalékos növekedésével.
A hagyományosan kiemelt szegmensnek számító futóműüzletágban 3,6 százalékos volt a növekedés, amiben a külső környezet segített. Az elemző szerint a jövőt tekintve kifejezetten pozitív üzenet, hogy az egyes részpiacok kilátásai kedvezők. Az európai tehergépkocsi-piaci kereslet magas szinten stabilizálódott, és ez várhatóan a közeljövőben is kitart. Továbbá az amerikai nehéztehergépkocsi-piacon is bővült a kereslet, ami már a második negyedévben is jellemző volt, vagyis a korábbi időszakok két számjegyű százalékos csökkenésének vége, a kilátások pozitívra váltottak. Emellett az orosz haszonjármű- és buszpiacon is jelentős növekedéseket lehet tapasztalni. Végül az amerikai és az európai mezőgazdasági piacon is növekedés indult éves alapon, ez szintén megerősíti a korábbi várakozásokat: ezek a piacok elérhették mélypontjukat, innen már jobb esély van a növekedésre.
A gyenge láncszem a szegmensek közül az alkatrészüzletág volt, ott az év eddigi részében 6,4 százalékos a visszaesés, ami a Rába célkitűzéseitől is elmarad. Mindez elsősorban a Suzuki felé történő visszafogottabb szállítások számlájára írható. A költségoldalon az acélárak emelkedése okoz fejtörést a cégnek. A közvetlen költségek az év első három negyedében 7,6 százalékkal, a marketingköltségek pedig 9,5 százalékkal kerültek feljebb. Ennek ellenére is javult az év eddigi részében az EBITDA 6,7 százalékkal. A 12 havi gördülő EBITDA értéke így 4,27 milliárd forintra rúg, miközben a KBC az év egészére sokkal gyengébb teljesítményt, 3,87 milliárd forintos EBITDA-t várt. Az árfolyam a múlt héten az 1280 forintos ellenállási szintet tesztelte.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.