A Volkswagen konszern előreláthatólag nem lesz képes teljesíteni az uniós szén-dioxid-kibocsátási határértékeket az idén, és valószínűleg jövőre sem, aminek milliárdos bírság lehet a következménye.
Herbert Diess, a konszern vezérigazgatója a Wirtschaftswoche lapnak adott interjúban elmondta, hogy
gőzerővel dolgoznak a kibocsátási határértékek lehető legjobb megközelítésén.
Jövőre viszont, az elektromos autók már várhatóan mélyebb piaci behatolásának köszönhetően könnyebb dolgunk lesz, 2022-től pedig nem jelent majd problémát a flottacélok teljesítése.
Diess már korábban is jelezte, hogy nem lesz egyszerű feladat az uniós kibocsátási határértékek teljesítése. November elején például nagyjából egy grammnyi elmaradásról beszélt.
Még nem adtuk fel, de nem lesz könnyű az idei flottacélokat teljesíteni
- jelentette ki a lapnak adott interjúban.
A Volkswagen bemutatott ugyan új elektromos modelleket a már a vége felé tartó évben, ezek azonban aránylag alacsony példányszámban kerültek piacra, és így nem lesznek képesek ellentételezni a népszerű SUV és nagy limuzin modellek viszonylag magas szén-dioxid-kibocsátását.
Herbert Diess elismerte, hogy a Volkswagen viszonylag későn kezdte meg az átállást az elektromos mobilitásra, viszont 2025-ig 35 milliárd eurót szán a technológia fejlesztésére és a gyártás kiépítésére fordítani.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.