Egyebek mellett a fővárosi zöldhulladékzsák-hiány és a hetekig az utcán várakozó, megtelt zsákok miatt kereste meg a Világgazdaság a budapesti FKF-et, de mint kiderült, zsák már van elég, a feladat pedig már a Mohué.
Az FKF jelezte, hogy a fővárosban a hulladékgazdálkodási feladatokat 2024. április 1-jétől a Budapesti Közművek FKF Hulladékgazdálkodási Divízió átadása után a Mohu Budapest Zrt. mint jogutód vette át. Jelenleg tehát a Mohu gyűjti a fővárosban és több agglomerációs településen a települési szilárd hulladékot, így a háztartási, a szelektív és a kerti zöldhulladékot is. Szintén ez a társaság szállítja el, ártalmatlanítja és kezeli. „Tapasztalatunk, hogy a kerti zöldhulladék elszállításával kapcsolatos problémák több alkalommal is a helytelen kikészítésből adódnak. A lakos esetenként nem a megfelelő zsákokban, időpontban, illetve helyre helyezi ki a zsákokat” – állt a válaszban.
A Világgazdaság megtudta továbbá, hogy Budapesten évente átlagosan mintegy 3 millió zöldhulladékzsák fogy el, erre az évre is ezzel a mennyiséggel készülnek, de a gyártó kilétét nem közölték. A „Kerti zöldhulladék” feliratú zsákok megvásárolhatók a BKM Budapesti Közművek személyes ügyfélszolgálatain, illetve a Mohu Budapest lakossági hulladékudvaraiban.
Azonban a viszonteladó partnerek raktárkészletével, forgalmazási gyakorlatával kapcsolatban nem illetékesek.
Az FKF évente 40-45 ezer tonna kerti zöldhulladékot gyűjt be, majd azt a Mohu Mol Zrt. által kijelölt végpontokra szállítja kezelés céljából. A szállítás a Mohu Budapest gyűjtőjárművei történik, az úti cél vagy a Pusztazámori Regionális Hulladékkezelő Központ komposztálóüzeme, vagy a régió valamely hasonló létesítménye.
A Mohu tevékenységének egyik leglátványosabb része a kötelező visszaváltási rendszer bevezetése és működtetése. A munkát az arra kötelezettekkel, mindenekelőtt a kiskereskedelmi láncokkal, boltokkal együtt végzi. Arról azonban a boltok maguk döntenek, hogy a csomagolóanyag-visszaváltó automatákat hol helyezik el, az üzleten belül vagy kívül. A lényeg, hogy a berendezésnek legyen áramellátása és informatikai rendszere. Az eddigi tapasztalatok alapján azonban nem feltétlenül az a jobb megoldás, ha a gépek a bolton belül, annak előterében állnak:
Azonban ha egy bolton belüli automatát kívülre akarnak telepíteni, az újabb költséggel, ügyintézéssel jár.
A G7 minapi cikke szerint több boltban betelt a pohár. A SPAR arról tájékoztatta a G7-et, hogy a tapasztalatok most zajló értékelésének fényében döntik el, hogy mely boltokban telepítik az át az automatákat. A Lidl-üzletekben más-más módon helyezték el az automatákat, a bejáratnál lévők áttelepítését pedig vizsgálják. „Az áruház – olvashatók az egyébként kézenfekvő részletek – a Mohu és/vagy a berendezés gyártója által megadott specifikációk alapján köteles kialakítani a visszaváltási helyiséget, és az automaták üzemeltetéséhez minden esetben beltéri működési feltételeket kell biztosítani. Akkor is, ha például egy eladótéren kívüli konténerbe helyezik át. A beltéri működés meghatározott hőmérsékleti tartományt, zárhatóságot, villamos betáplálást és internetkapcsolatot jelent.”
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.