Csaknem hatszáz közepes és nagyobb méretű tyúktelep és a hozzájuk tartozó csomagoló- és feldolgozóüzemek majdnem ötezer munkatársa dolgozott azon, hogy a hazai vásárlóknak a karantén ideje alatt se kelljen lemondaniuk az egyik legolcsóbb teljes értékű táplálékról, a tojásról, akárcsak a szállítmányozásban és a kereskedelemben dolgozók, akik nélkül nem lehetne tojás a boltok polcain.
Szép Imre, a Tojásszövetség elnöke elmondta, hogy a koronavírus-járvány miatt megemelkedett kereslet bizonyította, hogy Magyarországon minden tartástechnológiának helye van:
az EU-konform ketrecesnek, a mélyalmosnak, a szabad és a biotartásnak, mert minden tartásmódban termelt tojás kellett ahhoz, hogy a hazai boltok polcait magyar tojással tudják feltölteni.
Szép Imre nyomatékosította: a szövetség természetesen a háztáji és a kisüzemi tyúktartást is elismeri.
A veszélyhelyzet alatt felértékelődött a rövid ellátási láncú, regionálisan megtermelt élelmiszer szerepe a külföldről hozott hasonló áruval szemben.
Annak érdekében, hogy az országhatárokon belül termelt tojásokat se tévhitek alapján vásárolják meg az emberek, már tavaly ősszel széles körű lakossági tájékoztatást indított a Tojásszövetség az egyes tartásmódok közötti fenntarthatósági különbségekről. Ezért is üdvözli és támogatja a szövetség a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) „Én is hazait vásárolok!” kampányát, amelyben felhívják a vásárlók figyelmét, hogy a kialakult a helyzetben a hazai termékeket válasszák, mert ezzel a magyar termelőket és élelmiszer-előállítókat segítik.
A jelek szerint széles körű összefogás bontakozik ki a magyar tojástermelésért. Mivel az Auchan, a CBA, a Tesco és a Reál is fontosnak tartja a magyar termelők támogatását, egyenként csatlakoztak a Tojásszövetséghez.
A teljes cikk a Világgazdaság keddi számában olvasható
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.