BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Újra slusszkulccsal indulnak egyes Toyota-modellek a csiphiány miatt

A globális csiphiány továbbra is hátráltatja a Toyota gyártását. A cég azzal próbál spórolni a félvezetőkön, hogy visszaáll a hagyományos, mechanikus slusszkulcsokra egyes modelleknél. A modern kulcsokba ugyanis már félvezetőket kell építeni, viszont emiatt nem jutna elég csip az autókba. Sok vásárló már több mint egy éve vár arra, hogy megkapja az új kocsiját.

A Toyota Motor Corp. jelezte, azzal próbálják meg gyorsítani az új autók legyártását, hogy elengedik a okoskulcsokat és visszatérnek a hagyományos, mechanikus slusszkulcsokhoz – írta meg a Reuters.

Gresik,-,Indonesia.,April,20,,2020.,Toyota,Inova,Car,Key gresik - indonesia. April 20, 2020. Toyota Inova car key starter. This key functions to start the car engine.
Fotó: Shuterstock

A világ legnagyobb autógyártója közölte, hogy a modern kulcsok már túl okosak, és nincs elég csip, hogy ezeket is legyárthassák az autókhoz. Csütörtöki közleményük szerint a Japánban árult két elektronikus slusszkulcstípus közül az egyiket lecserélik a hagyományos, mechanikus változatra, hogy így is spóroljanak a csipekkel. A cég azon dolgozik, hogy a megrendelt kocsikat minél előbb le tudja szállítani, emitt vált fontossá, hogy a félvezetőket inkább az autókba használják fel, ne pedig a kiegészítő termékekbe.

Kutyaszorítóba került a Toyota a csiphiány miatt

Felülvizsgálják a 9,7 millió jármű gyártását előirányzó idei termelési tervet.

A globális félvezetőhiány még mindig tart, így muszáj ideiglenes intézkedéseket foganatosítani, hogy a lehető leggyorsabban eljuthassanak az autók az ügyfelekhez

 – áll a Toyota közleményében. A cég azt is írta, hogy elnézést kér a kellemetlenségekért az érintett vásárlóiktól. Hozzátették, hogy a másik típusú okoskulcsot igyekeznek legyártani, és amint ezzel elkészülnek, el is juttatják őket a vásárlókhoz.

A globális félvezető hiány súlyos késéseket okozott az autópiacon. A gyártás és a szállítás is lelassult, emiatt vannak ügyfelek, akiknek éveket kell várni arra, hogy megkapják az új kocsikat. A Toyota ráadásul még nehezebb helyzetben van, mint a vetélytársai, mivel több természeti katasztrófa is zavarokat okozott a működésében.

A múlt héten a Toyota és Lexus modelleket gyártó vállalat közölte, hogy 

valószínűleg nem tudják tartani az idei évre prognosztizált 9,7 millió legyártott járművet.

A Toyota árfolyama
 

A Toyota BYD akkumulátorral felszerelt autót gyárt Kínában

Összeállt a kínai BYD és a japán Toyota, utóbbi a közös munka eredményeként Toyota bZ3 néven elektromos szedánt dob piacra, amit Kínában értékesítenek és gyártanak.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.