A Toyota Motor Corp. jelezte, azzal próbálják meg gyorsítani az új autók legyártását, hogy elengedik a okoskulcsokat és visszatérnek a hagyományos, mechanikus slusszkulcsokhoz – írta meg a Reuters.
A világ legnagyobb autógyártója közölte, hogy a modern kulcsok már túl okosak, és nincs elég csip, hogy ezeket is legyárthassák az autókhoz. Csütörtöki közleményük szerint a Japánban árult két elektronikus slusszkulcstípus közül az egyiket lecserélik a hagyományos, mechanikus változatra, hogy így is spóroljanak a csipekkel. A cég azon dolgozik, hogy a megrendelt kocsikat minél előbb le tudja szállítani, emitt vált fontossá, hogy a félvezetőket inkább az autókba használják fel, ne pedig a kiegészítő termékekbe.
Kutyaszorítóba került a Toyota a csiphiány miattFelülvizsgálják a 9,7 millió jármű gyártását előirányzó idei termelési tervet. |
A globális félvezetőhiány még mindig tart, így muszáj ideiglenes intézkedéseket foganatosítani, hogy a lehető leggyorsabban eljuthassanak az autók az ügyfelekhez
– áll a Toyota közleményében. A cég azt is írta, hogy elnézést kér a kellemetlenségekért az érintett vásárlóiktól. Hozzátették, hogy a másik típusú okoskulcsot igyekeznek legyártani, és amint ezzel elkészülnek, el is juttatják őket a vásárlókhoz.
A globális félvezető hiány súlyos késéseket okozott az autópiacon. A gyártás és a szállítás is lelassult, emiatt vannak ügyfelek, akiknek éveket kell várni arra, hogy megkapják az új kocsikat. A Toyota ráadásul még nehezebb helyzetben van, mint a vetélytársai, mivel több természeti katasztrófa is zavarokat okozott a működésében.
A múlt héten a Toyota és Lexus modelleket gyártó vállalat közölte, hogy
valószínűleg nem tudják tartani az idei évre prognosztizált 9,7 millió legyártott járművet.
A Toyota BYD akkumulátorral felszerelt autót gyárt KínábanÖsszeállt a kínai BYD és a japán Toyota, utóbbi a közös munka eredményeként Toyota bZ3 néven elektromos szedánt dob piacra, amit Kínában értékesítenek és gyártanak. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.