BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Így lehet csökkenteni a járműjavítás költségeit

A koronavírus-járvány után az energiaárak drasztikus emelkedése okoz súlyos problémát a járműjavító műhelyeknek, amelyekben a fényezőkabiné a kulcsszerep.

Manapság a vállalkozások működésének egyik legfontosabb alapja a rugalmas alkalmazkodás, nem kivétel a fényezési szektor sem, ahol az újabb és újabb nehézségek évek óta gyors egymásutánban követik egymást. Minden korábbinál szükségesebbé vált a költségek racionalizálása és a teljesítmény optimalizálása, nemcsak a profit növelése, de az ügyfélkör megtartása miatt is. 2020 tavaszától Magyarországon is kezdett egyre jobban terjedni a Covid, és a személygépkocsik a garázsban vagy utcai parkolóhelyükön pihentek akár hónapokig, ami a járműjavító műhelyek számára elképesztő mértékű kiesést okozott. Mire lecsengett ez az időszak, az egész világra kiterjedő alapanyaghiánnyal találták szemben magukat a piac szereplői, amit a következő fázisban ezek beszerzési árának robbanásszerű emelkedése követett.

The,Mechanic,Works,With,A,Grinding,Tool.,Sanding,Of,Car
Fotó: Shutterstock

„Amikor már azt hihettük volna, hogy valamelyest enyhül a helyzet, 2022 nyarán bejelentették az energiaárak változását, ami minden magánszemélyt és céget igen kellemetlenül érintett. A fényezési szektor újabb kihívás elé került, hiszen üzemeltetési költségeik között a gázfogyasztás eddig is jelentős tétel volt, az energiaárak emelkedését követően viszont ez a költség sokkoló mértékben megnövekedett” – adott képet az elmúlt időszakról Gaál Péter, az Axalta teljes termékspektrumát forgalmazó ARD Color Kft. kereskedelmi igazgatója a cég közleményében.

Hatékonyságnövelés és költségoptimalizálás

A javítóműhelyek esetében a fényezőkabin szerepe kardinális, ez az a helyiség, ahol a fényezési folyamat nagy része zajlik, majd ezt követően itt száradnak az alkatrészek – de nem mindegy, hány fokon és mennyi ideig.

Az általános fényezőanyagok közös jellemzője, hogy a tökéletes eredmény eléréséért akár 60-70 Celsius-fokra kell felfűteni a fényezőkabint, ami a jelenlegi energiaárak mellett jelentős költséggel jár.

„Érdemes ma olyan technológiát választani, amely többféle döntési lehetőséget biztosít a felhasználójának. Az aktuális körülményeknek megfelelően használhatja oly módon, hogy azzal az energiafelhasználását csökkenti, de úgy is, hogy bizonyos mértékű energiamegtakarítás mellett meg tudja gyorsítani a száradási folyamatot, és ezáltal a hatékonyságát képes növelni” – fejtette ki a szakember.

Kordában kell tartani az energiaköltségeket

Az energiaköltségeket a karosszéria-műhelyekben azon a területen kell kordában tartani, amely a legtöbb energiát használja, azaz a fényezőkabinban. Ahhoz azonban, hogy ellenőrizni tudják ezeket a költségeket, először is tudniuk kell, hogy mik a költségek, majd meg kell érteniük, hogy a különböző folyamatok hogyan befolyásolják őket. Az Axalta létrehozott egy speciális eszközt, amelyet kifejezetten erre a célra terveztek, az Axalta Energy Scannert.

„Számos változót vizsgál, beleértve a külső levegő hőmérsékletét, a fényezőkabin hőmérsékletét, adott esetben a szárítási hőmérsékletet, a gáz- és áramköltséget, a heti munkák számát, valamint a kabin általános adatait. Ezután az eszköz kiszámítja, hogy a karosszéria-műhely mennyi időt takaríthat meg a folyamatok során, és mennyi pénzt spórolhat az energiafogyasztáson” – avatott be Gaál Péter. Hozzátette:

Ma, amikor minden forint számít, senki nem engedheti meg magának, hogy egy helyben toporogjon vagy ügyfelet veszítsen.

Aki a legmodernebb technológiák alkalmazásával csökkenteni tudja a munkavégzés során felmerülő költségeit, az az árait is kedvezőbb szinten tudja tartani, ezzel növelheti versenyképességét a piacon. 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.