Magyarország vezető lapkiadója "megy össze" a legkisebbek egyikévé, ha az amerikai versenyhivatali eljárás jóváhagyja a VNU tegnap bejelentett döntését. A holland kiadó két éve növeli amerikai jelenlétét, most teljes egészében bekebelezni készül az AC Nielsen piackutató céget.
A 2,3 milliárd dollár értékű üzletet azonban csak úgy képes saját erőből finanszírozni, hogy Európa-szerte eladja teljes magazinportfólióját.
Magyarországon a VNU 29 újságjával, 15 milliárd forint körüli éves forgalmával a vezető kiadó. Éppen a színes lapok piacán legnagyobb a részesedése, 35 százalékkal. Az anyacég döntése váratlanul érte a VNU magyarországi érdekeltségének vezetését is -- derül ki Szabó György vezérigazgató szavaiból.
A meglepetés érthető, mert a holland társaság tavaly novemberben vásárolta meg az egykori Vico-birodalom lapjait (a Népszava kivételével), s fizetett érte Magyarországon eddig rekordösszegű, 15 milliárd forintot. A Gazdasági Versenyhivatal az idén márciusban adott jóváhagyása után éppen ezekben a hónapokban futott fel a VNU és a volt Vico lapcsalád integrációja.
A holland kiadó magyarországi magazinjainak értéke piaci becslések alapján 20 és 30 milliárd forint közé tehető. A tulajdonváltásra 2001 közepéig kerülhet sor, bár ezt lehetséges, hogy lassítani fogja a VNU szándéka. A társaság ugyanis a teljes magazinüzletágat egyben, egy vevőnek kívánja eladni.
Szabó György a magyarországi terveikről csak annyit tudott elmondani, hogy figyelmüket a jövőben maradék érdekeltségeikre, az egyebek közt a Figyelőt és a Világgazdaságot magában foglaló üzleti kiadványokra fordítják.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.