"Súlyos probléma továbbá, hogy nincsen a betegek körében a gyógyszergyártókról kialakult egységes kép, hanem leginkább a média által torzított információkat hallani vissza" – hangzott el az IIR idei, gyógyszeripari szekcióban megrendezett Pharma For konferenciáján.
A fenti elszomorító kép alapját egy a napokban, a Szinapszis Egészségügyi Piackutató és Tanácsadó Kft. által végzett exkluzív felmérés szolgáltatta. Az országosan reprezentatív mintán végzett piackutatás központi kérdésköre a hazai gyógyszeripar és gyártók megítélésének, ismertségének felmérése, illetve a vállalatokkal kapcsolatos ismeretek feltárása volt.
A cég felméréseinek eredményei szerint a laikusok egészségügyi témákkal kapcsolatos információigénye alacsony, csupán minden ötödik lakos érdeklődik proaktívan egészségügyi témák iránt. A tudatos prevenció jelei a fiatalabb korosztályoknál (40 év alatt) már megmutatkoznak, esetükben ugyanis nagy igény lenne gyártók által szervezett szűrőprogramokra, egészséggel kapcsolatos szabadtéri rendezvényekre. Sajnálatos tény az is, hogy a gyógyszercégekkel kapcsolatos információk döntően a médián keresztül jutnak el a lakosság felé, amely információs forrás hitelessége és objektivitása sokszor megkérdőjelezhető – áll a Szinapszis közleményében.
Az alacsony információs igény, illetve a gyártók aktív jelenlétének hiánya miatt nem meglepő, hogy a velük kapcsolatos ismeretek nagyon felszínesek vagy hiányosak. Egy a krónikus betegek körében végzett felmérés szerint, minden második beteg nem tudja megítélni a hazai gyógyszergyártók tevékenységét, mert nem ismeri őket, míg többségük (mintegy 30%-uk) jellemzően negatívan vélekedik tevékenységükről (profitorientált, érdekeit mindig érvényesíteni tudó vállalatoknak tartják őket).
Tapasztalok alapján a válaszadók jelentős többsége sokszor csak a régi gyógyszer-gyártók nevét ismeri, azt azonban már kevesebben tudják, hogy milyen néven működik jelenleg a vállalat. A gyakorlatban arra is van példa, hogy a laikusok a gyógyszergyártók között kozmetikai céget említenek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.