BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Milyen kekszet fal a magyar?

Az édes keksz évek óta egyre népszerűbb: Kiskereskedelmi forgalma értékben 10, mennyiségben 2 százalékkal emelkedett 2007 június-2008 májusban, az előző hasonló időszakhoz képest. Ezzel az éves eladások meghaladják a 23 milliárd forintot, állapítja meg a Nielsen piackutató vállalat Kiskereskedelmi Indexe. A mennyiségi értékesítés évi 26 ezer tonna fölé került.

A legkedveltebb fajták sorrendje gyökeresen megváltozott az elmúlt évben. A mennyiségi szempontból hagyományosan legkedveltebb száraz kekszek a legutóbbi évben leszorultak a második helyre. Megelőzték őket a sima édes kekszek. A két szegmens együtt elviszi a mennyiségben mért piac 57 százalékát.

A többi szegmensnél a vegyes keksz pozíciója valamelyest erősödött, leginkább a piskóta rovására. A mártott szegmens részesedése mennyiségben csökkent, értékben viszont stabil részarányt mutat a kategórián belül.

Az egy kilóra jutó fogyasztói átlagárak mindegyik szegmensben emelkedtek egy év alatt. Például egy kiló száraz keksz átlagos fogyasztói áránál tavaly április-májusban 503, idén 566 forintot regisztrált a Nielsen. Ugyanakkor az édes keksz 938 forintról 963-ra drágult.

A kereskedelmi márkás termékek 40 százalékot vittek el a mennyiségi eladásokból, idén április-májusban. Két százalékponttal többet, mint a tavalyi hasonló periódusban. A magas arány f? oka a diszkontok er?s saját márkás kínálata, amely egyben az eladások növekedésének egyik motorja is.

A beszerzés fő trendjei koncentrálódást jeleznek. A legutóbbi évben az összes eladott keksz 69 százalékát a 400 négyzetméteresnél nagyobb üzletekben adták el. Egy évvel korábban mennyiségi részesedésük mutatója még csak 66 százalék volt. A 400 méteres és kisebb, hagyományos üzletek jelent?sége az édes keksznél érzékelhet?en csökken.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.