A legkedveltebb fajták sorrendje gyökeresen megváltozott az elmúlt évben. A mennyiségi szempontból hagyományosan legkedveltebb száraz kekszek a legutóbbi évben leszorultak a második helyre. Megelőzték őket a sima édes kekszek. A két szegmens együtt elviszi a mennyiségben mért piac 57 százalékát.
A többi szegmensnél a vegyes keksz pozíciója valamelyest erősödött, leginkább a piskóta rovására. A mártott szegmens részesedése mennyiségben csökkent, értékben viszont stabil részarányt mutat a kategórián belül.
Az egy kilóra jutó fogyasztói átlagárak mindegyik szegmensben emelkedtek egy év alatt. Például egy kiló száraz keksz átlagos fogyasztói áránál tavaly április-májusban 503, idén 566 forintot regisztrált a Nielsen. Ugyanakkor az édes keksz 938 forintról 963-ra drágult.
A kereskedelmi márkás termékek 40 százalékot vittek el a mennyiségi eladásokból, idén április-májusban. Két százalékponttal többet, mint a tavalyi hasonló periódusban. A magas arány f? oka a diszkontok er?s saját márkás kínálata, amely egyben az eladások növekedésének egyik motorja is.
A beszerzés fő trendjei koncentrálódást jeleznek. A legutóbbi évben az összes eladott keksz 69 százalékát a 400 négyzetméteresnél nagyobb üzletekben adták el. Egy évvel korábban mennyiségi részesedésük mutatója még csak 66 százalék volt. A 400 méteres és kisebb, hagyományos üzletek jelent?sége az édes keksznél érzékelhet?en csökken.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.