A lépés ésszerűsége már egy ideje nyilvánvaló: a Nabucco projekt tagjai máig nem lehetnek biztosak abban, hogy eladói oldalon megvan a lehetőség és a készség a 31 milliárd köbméter kapacitásúra tervezett vezeték feltöltésére. Ezt csak akkor remélhetik, ha biztos gázeladóra találnak; ilyen ma csak egy van, az orosz Gazprom. A vele való társulással azonban az európai vevőknek le kellene mondaniuk arról, hogy a Nabuccón keresztül orosz részvételtől függetlenül jussanak gázhoz. Márpedig a projekt létrehozásának éppen ez volt a célja, s emiatt élvezi az EU és az USA támogatását is.
Azok az érvek kisebb súlyúnak tűnnek, amelyeket a szerző a Déli Áramlatot kézben tartó Gazprom oldaláról sorakoztat fel. Kétségbe vonható például, hogy az orosz cég rászorul a projektegyesítéssel hozzáférhető külföldi tőkéhez és szakértelemhez, s hogy az új európai szállítási folyosó létesítésével javulna európai politikai megítélése is. Új folyosót ugyanis úgy is nyithat, ha csak a Déli Áramlatot fekteti le, az viszont borítékolható, hogy az esetleges projektegyesítés után felróják neki: ellehetetlenítette az uniós gázdiverzifikációs tervet.
A cikk szerzője szerint mára az eddiginél is kézenfekvőbbnek tűnik az egyesülés, miután a Nabucco projekt vezetője, az osztrák OMV előlépett a Déli Áramlat ausztriai felelősévé. Egy szoros szál ugyanis már összekapcsolódott a Gazprommal, fele-fele arányban tulajdonolják a baumgarteni gázkereskedelmi központot, amely egyszerre lesz európai elosztója a Déli Áramlat és a Nabucco gázának is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.