A hatóság mindkét elsőfokú döntése ellen az építtető és a kivitelező fellebbezéssel élhet, azonban a fellebbezésnek az építési tilalomra vonatkozóan halasztó hatálya nincs.
Az NKH az ügyben mint építési hatóságként eljáró engedélyező szerv, a Dél Buda – Rákospalota metróvonal Kelenföldi pályaudvar – Baross tér közötti szakaszának alagútjaira, állomásszerkezeteire, járműtelepeire vonatkozó építési engedélynek a megsértése ügyében, az augusztus 21-i helyszíni szemlén rögzített adatok és tények alapján, a körülményeket is megvizsgálva, hozta meg az említett döntéseket.
Megállapította, hogy a jelzett szakaszon a vágánykapcsolati műtárgyat a BAMCO Kkt, mint kivitelező engedély nélkül kezdte meg építeni, annak ellenére, hogy e helyszíni bejárást megelőzően, augusztus 7-én a hatóság felhívta az építtető, valamint a kivitelező figyelmét arra, hogy ahhoz hatósági jóváhagyás szükséges.
A jogsértő építési tevékenységgel kapcsolatos dokumentumokat megvizsgálva döntött a kivitelező céggel szembeni eljárási bírság kiszabásáról.
A feltárt adatok és tények alapján megállapítható volt, hogy a DBR Metro Projekt Igazgatóság, mint építtető igyekezett a jogsértő tevékenységet megakadályozni. Egyfelől utasította a kivitelezőt az építési engedély betartására, másfelől pedig a hatóságot haladéktalanul értesítette a jogsértő helyzetről. Így az építtető vétkessége nem állapítható meg.
A hatóság a döntésében kötelezte mind az építtetőt, mind a kivitelezőt, hogy minden szükséges intézkedést haladéktalanul tegyenek meg az állékonyság, az élet, az egészség, a köz-, és vagyonbiztonság megóvása, a környezeti károk megelőzése érdekében. Egyúttal tájékoztatta az építtetőt, és a kivitelezőt, hogy, amennyiben a határozatában előírtakat nem tartják be, akkor a hatóság ismételt eljárásban újabb bírságot szab ki.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.