Ugyanakkor az ennivalók és italok minőségén csak minden tízedik háztartásban igyekeznek spórolni. Többek között ezt állapítja meg 9 ezer háztartás online megkérdezésével a Nielsen piackutató német vállalatának októberi felmérése, amelyből kiderül: a válaszadók 90 százaléka nem gondol Németországban arra, hogy bankot váltson; habár háromból egy aggódik a megtakarított pénze miatt.
A vizsgálat szerint a háztartások egy része április óta ritkábban vásárol, mint korábban. Az élelmiszerek áremelkedéséhez képest pedig kisebb ütemben növekszik az egy-egy vásárlás során elköltött összeg, az úgynevezett kosárérték. A gyártói márkáknál jellemzően olcsóbb kereskedelmi márkák vonzereje nagyobb lett, ahogy az alacsonyabb árakat kínáló üzleteké is.
A megkérdezettek körülbelül egyharmada fordul olcsóbb üzletek felé, keresi a kedvezőbb árú termékeket, illetve a kereskedelmi láncok saját márkás termékeit. Jóval többen fogják vissza a nem a megélhetéshez szükséges cikkek beszerzését, és a németországi válaszadók közel háromnegyede az akciós termékeket keresi és szisztematikus ár összehasonlítást végez. A takarékosság a háztartási vegyiárura is kiterjed. Például a háztartások 10 százaléka ritkábban használ öblítőt vagy kevesebbet, mint a válság előtt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.