BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kitartanak a vasutasok - Tovább gördül a sztrájk

A Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) elnöksége hétfőn úgy döntött, hogy folytatják a gördülő sztrájkot határozatlan ideig - mondta Gaskó István, a VDSZSZ elnöke hétfőn sajtótájékoztatón, Budapesten.

 Elmondta: a munkáltatóval hétfőn tartott egyeztetésen nem változtak az álláspontok. Emlékeztetett arra, hogy követeléseik változatlanok. Továbbra is követelnek 250 ezer forintot vasutasonként a MÁV Cargo privatizációs bevételéből, és 10 százalék kiszervezési pótlékot a leányvállalatoknak.

Gaskó István rámutatott, azért időzítették vasárnap nulla órára a gördülő sztrájk újraindítását, mert tiltakoznak a vasárnap hatályba léptetett új menetrend ellen is, mert szerintük nagyfokú hozzá nem értéssel készült. A hétfői tárgyalásokon a szakszervezet kompromisszumos javaslatai ellenére nem jutottak előbbre, a MÁV a nulla megoldás mellett kardoskodik, mintha szándékosan provokálná a vasutasokat, hogy még határozottabban álljanak a sztrájk követelések mögé - mondta az elnök. Gaskó István kitért arra, hogy nem sikerült megállapodni a sztrájk idején nyújtott még elégséges szolgáltatásról sem.

A szakszervezet szerint a 1995-ben az akkori sztrájk idejére elfogadott mértéket tartják elfogadhatónak. Megjegyezte: 1995-ben kétszer akkora kereslet volt a vasúti személyszállítási teljesítmény iránt, mint most. A VDSZSZ elnöke hangsúlyozta: a vasárnapi munkabeszüntetés óta a vasúti hálózaton leállt a forgalom, nincs garancia a vonatok közlekedésére, ennek az az oka, hogy nincs megállapodás a még elégséges szolgáltatásról. A sajtótájékoztatón elhangzott, hogy szerdán 8.15-kor folytatják az egyeztetést a munkáltatóval, ennek eredményét újra értékelik, és ezt követően tájékoztatnak a további lépéseikről. Bárány Balázs, a VDSZSZ alelnöke elmondta: a munkáltató kezdi felrúgni a biztonságra vonatkozó szabályokat a sztrájk alatti vonatok közlekedtetése során. Ezt a hatóság felé jelezték.

Kérdésre válaszolva Gaskó István közölte: a 250 ezer forint követelése is már kompromisszum eredménye. Három évvel ezelőtt az akkori közlekedési miniszterrel abban állapodtak meg, hogy egyenlő mértékben részesednek a vasutasok az árufuvarozási részleg privatizációjából. A MÁV Cargónál megkezdődött a részvények kiosztása 1,3 millió forint nagyságrendben. Ez alapján 700 ezer forintot kellene kapniuk, de ezt leengedték 250 ezerre, aminek kifizetését két év alatt is el tudnák fogadni. A 10 százalék kiszervezési pótlékra vonatkozó követelésük teljesítése is lehetséges volna több lépésben, akár három évre elosztva. A VDSZSZ elnöke szerint mindkét követelés teljesítéséhez rendelkezésre állnak a források a MÁV-társaságoknál. Gaskó István kérdésre válaszolva közölte: hétfőn, a MÁV Zrt. igazgatóságának és felügyelőbizottságának együttes ülésén kiderült, a MÁV Cargo eladásból származó 102,5 milliárd forint bevétel egy részét a MÁV lebegteti, várva az utasítást a kormánytól, hogy a HÉV megvásárlására kell-e fordítani, vagy másra.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.