BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Válság idején mennyit költenek a cégek reklámra?

Várhatóan nem lesz jelentős hatással a gazdasági válság a magyar reklámpiacra - jelentették ki egybehangzóan neves marketingszakemberek a II. Mfor marketing konferencián csütörtökön.

 A konferenciára meghívott szakemberek úgy vélekedtek, a jelenlegi pénzügyi-gazdasági válságot a média és a gazdasági szereplők duzzasztották fel, a reklámpiacon nem érezhetőek nagy mértékű visszaesések az árbevételekben, csupán a növekedés lassulása volt eddig tapasztalható.

Kovács Krisztián, a TV2 kereskedelmi igazgatója a konferencián kijelentette: a televíziók akár nyertesen is kerülhetnek ki a gazdasági válságból. A szakember annak ellenére volt optimista, hogy a 2007-es hasonló időszak 15-20 százaléka helyett 2008. december 4-ig jövő évi szerződéseinek csupán 8-10 százalékát tudta megkötni a médium.

A válság legnagyobb áldozata az a rádiópiac lehet, amely már az elmúlt öt évben is jelentős problémákkal küszködött - mutatott rá Kádár Tamás, az Est Média Group Kft. ügyvezető igazgatója. A jelenlegi médiatörvény már idejétmúlt, nem teszi lehetővé a rádiók eredményesebb működtetését. A gazdasági válság egy amúgy is nehéz helyzetben lévő ágazatot ért el Magyarországon, amely strukturális reformok nélkül tovább fog zsugorodni, egyre középszerűbb műsorokat sugározva - vélekedett.

A konferenciára meghívott magyar nagyvállalatok marketingvezetői szerint nem fog csökkenni társaságaik marketingkiadása, azonban azok struktúrája jelentősen átalakulhat. Várhatóan kevesebb lesz az új termékek bevezetése a piacra, a hirdetők inkább meglévő termékeik eladásainak megtartására törekednek majd. A hirdetők közül egyedül az ingatlanpiaci szereplők vélték úgy, hogy jelentősen csökkenteniük kell a reklámra fordított kiadásaikat.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.