BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Virsli: továbbra is az előrecsomagolt a sztár

Közel 25 milliárd forintért adtak el virslit egy év alatt a kiskereskedelemben; ez 2007 november-2008 októberben 3 százalékkal több, mint az előző hasonló időszakban – állapította meg a Nielsen piackutató vállalat.

Az évvége egyik slágertermékéből 27 ezer tonnát értékesítettek a boltokban 2007 november-2008 októberben. Ugyanannyit, mint egy évvel korábban. Figyelemre méltó az eladások – értékben mért - 6 százalékos emelkedése az olcsóbb kimért virsliből, miközben a drágább, önkiszolgáláshoz előrecsomagolt szegmens forgalma stagnált. A tendencia ellenére, még mindig jóval népszerűbb az előrecsomagolt virsli.

Az eladott mennyiségből ugyanis a legfrissebb adatok szerint 72 százalék jutott önkiszolgálásra, és csak 28 a kimért árusításra. Kimérten egy kilogramm kimért virsli átlagos fogyasztói ára idén szeptember-októberben 848 forint, viszont önkiszolgálásban jóval magasabb, 983 forint. Ugyanakkor a kimért virsli átlagos fogyasztói ára 13 százalékkal emelkedett egyik évről a másikra.

Az előre csomagolt, önkiszolgáló szegmensben csekély, 1 százalékos drágulást állapított meg a Nielsen. A kereskedelmi márkák térnyerése folytatódott: 2007 november-2008 októberben a mennyiségi forgalom 38, (plusz 3 százalékpont), értékben pedig 27 százaléka (plusz 2 százalékpont) jut a láncok saját márkáira. A kereskedelmi márkák előretörése együtt jár azzal, hogy koncentrálódik az eladás. A diszkontokat és szupermarketeket magában foglaló, 401-2 500 négyzetméteres csatorna részesedése a mennyiségi eladásokból 36-ról 38 százalékra emelkedett. Ez a 200 négyzetméteres és kisebb hagyományos üzletek rovására történt. A hipermarketek részaránya mennyiségben is, értékben is 36 százalékot ért el, 2007 november-2008 októberben, ahogyan egy évvel korábban is.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.