Az adózás előtti nyereség az idén várható több mint nyolc milliárd forint után 5,5 milliárd forint lesz az üzleti terv szerint. Az idei, 2008-as üzleti terv három milliárd forint adózás előtti nyereséggel számolt. A terven felüli nyereségben a magasabb árbevétel, a költség hatékony gazdálkodás és egyszeri tételek játszottak szerepet.
A Magyar Posta Zrt. árbevétele 2007-ben meghaladta a 181,68 milliárd forintot. Az üzleti szintű tevékenységből 5,38 milliárd forint profit származott, az adózás előtti nyereség pedig 5,66 milliárd forintot tett ki. A 4,79 milliárd forint adózott nyereségből három milliárd forint osztalékot vett ki tulajdonos, a magyar állam.
A társaság folytatja a felkészülést a 2013-as teljes piacnyitásra, most már a tulajdonos által elfogadott stratégia alapján. A stratégia a 2013. január elsejétől teljesen liberalizált piacon a Magyar Posta vezető piaci pozíciójának megtartását segíti. A cél az, hogy a Magyar Posta a liberalizált piacon is versenyképes szolgáltatásokat nyújtson. Ehhez szükség van a szolgáltatások színvonalának további javítására, annak ellenére, hogy a Magyar Postát Európában ma a 6-7. legjobb postai szolgáltatóként tartják számon.
A vállalat az elsőbbségi küldemények 93 százalékát másnap kézbesíti. A legjobbaknál ez az arány 96-97 százalék, a törvény pedig 85 százalékot ír elő. A versenyképesség javításához szükséges a posták további korszerűsítése, a várakozási idő csökkentése, a hálózat átalakítása, ezért tovább folytatják a 2007-ben indított Posta Partner programot.
A meglévő 2.730 postahivatalból 1.100-at önkormányzatokkal, vállalkozásokkal partneri kapcsolatban működtetnek majd. A stratégia harmadik pillére pedig a költség hatékony működés. A Magyar Posta a gazdasági válság közepette is a 36 ezer munkahely megőrzését tartja a legfontosabb célnak - mondta a vezérigazgató.
Szűts Ildikó megjegyezte, hogy a pénzügyi válság eddig "jót tett" a postának. Az emberek bizalma a bankok helyett a Magyar Posta felé fordult. A posta pénzügyi szolgáltatásainak igénybe vétele a válság kezdete óta több mint félmilliárd forint extra bevételt hozott a Magyar Postának.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.