BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Jó évet zárt a reklámpiac 2008-ban

A gazdasági válság kirobbanásáig úgy tűnt, 2008-ban egész jó évet zár a magyar reklámpiac. A hirdetők az első kilenc hónapban listaáron számolva 10 százalékkal többet költöttek a médiában, mint egy évvel korábban.

A negyedik negyedévben azonban a növekedés üteme a felére – sőt decemberben egészen nullára – csökkent, ám a teljes évet tekintve még így is 8,6 százalékos bővülést, összesen mintegy 599 milliárd forintos listaáras reklámköltést mért a TNS Media Intelligence.

A legnagyobb piaci szektorok egy része 2008-ban is átlag fölötti mértékben növelte reklámköltését (élelmiszer; pénzintézet, biztosítótársaság; gyógyászat, gyógyhatású készítmény), mások csak pár százalékkal növelték ilyen jellegű ráfordításaikat (távközlés, szépségápolás, kereskedelem), míg a közlekedési eszközök gyártói éppen csak szinten tartották, az ital és a háztartási cikk szektor pedig kifejezetten visszafogta költését.

A válság hatására az év utolsó három hónapjában az italgyártók még drasztikusabban, 22 százalékkal visszavágták médiabüdzséjüket az előző év hasonló időszakához képest, de a szépségápolás és a Közlekedési eszköz szegmens is 5 ill. 6 százalékkal kevesebbet reklámozott, és az éves szinten egyébként 17 százalékos növekedést produkáló szolgáltatás piacon is több mint 6 százalékos volt a költéscsökkenés.

Ez utóbbiban komoly szerepet játszott, hogy minisztériumok és állami intézmények 2007 utolsó hónapjaihoz képest több százmillióval kevesebbet költöttek a tavalyi negyedik negyedévben, és a munkaerőpiaci hirdetések is 35 százalékkal visszaestek.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.