A kereskedelmi televízió vezetője szerint nem csak a tavalyi kiváló mérlegadatok, hanem a 2008 végén végrehajtott átszervezés következtében a TV2 felkészülten, stabil alapokkal kezdhette meg a 2009-es évet. Mindezt az idei év első negyedévének adatai is alátámasztják.
Várdy Zoltán hozzátette, hogy véleménye szerint a megváltozott piaci körülmények ellenére a televízió továbbra is kiemelt fontosságú médium marad a reklámozók körében. „Egy sikeres és újító médiavállalkozás, a hirdetők számára továbbra is garanciát nyújt arra, hogy hatékonyan érjék el a célcsoportjukat.”
• A ProSiebenSat.1 hosszú távon tervez a TV2-vel és magyarországi érdekeltségeinek fejlesztésével
• A ProSiebenSat.1 EBITDA 2008-ban 675 millió euro volt, az EBITDA és a bevételek aránya 22,1%-ot tett ki
• A hosszú távú fejlődés alapját a médiapiacokon a sokcsatornás modell adja
„A tavalyi év legfontosabb mérlegadatai alapján a TV2 továbbra is a ProSiebenSat.1 egyik zászlóshajója, a magyarországi tevékenységünket illetően hosszú távú terveink vannak. A csatorna 2008-as pozitív pénzügyi mutatóinak, a szervezeti átalakításoknak, valamint a professzionális vállaltirányításnak köszönhetően a cégcsoport menedzsmentjének továbbra is töretlen a bizalma a TV2-ben, és” – mondta Patrick Tillieux, a ProSiebenSat.1 nemzetközi piacokért felelős ügyvezető igazgatója.
Az Európa egyik legnagyobb médiavállalkozásának tavalyi összbevételei meghaladták a 3 milliárd eurót. A 13 európai országban médiavállalkozásokat működtető ProSiebenSat.1 cégcsoport EBITDA-ja, azaz az adó-, kamat-, és értékcsökkentés előtti normál üzleti eredménye 675 millió eurót tett ki, mely a 2007-es adatokhoz viszonyítva 1,7 százalékos növekedést jelent. Az EBITDA és a bevételek aránya 2008-ban 22,1%-ot ért el. A cégcsoport egészének konszolidált eredménye a múlt évben 129 millió euro veszteséget mutat, melynek fő oka az SBS 2007-es megvásárlásából származó goodwill-i leírás volt.
„A Benelux és a skandináv országok példája is azt mutatja, hogy a hosszú távú fejlődést elsősorban a sokcsatornás jelenlét generálja. Az egyes szereplők egymásra hatása olyan komplex megoldásokat hoz létre, melyeket a digitalizáció tovább erősít. Bízunk benne, hogy Kelet-közép Európában is hamarosan megteremtődnek ennek feltételei” – tette hozzá Patrick Tillieux.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.