A német kancellár tegnap az Opel dolgozói előtt azt mondta: ki fogják használni a Barack Obama által a GM számára bejelentett hatvan napos időtartamot és új befektetőt keresnek a cég európai leánya számára. Merkel közölte, hogy számára a finanszírozási garancia a megfelelő módszer az Opel életben tartására, az állam esetleges tulajdonszerzéséről nem ejtett szót.
Az Opel és brit változata, a Vauxhall alkalmazottait képviselő szakszervezet vezetője, Tony Woodley a Bloombergnek úgy nyilatkozott: ha a GM Europe-ot április végéig nem segítik meg, a cég tönkremegy. Woodley, aki egyben a brit Unite szakszervezet főtitkára, úgy látja, hogy a Vauxhall túlélési esélye nulla, az Opellel együtt a két márka csak óriási nehézségek árán maradhatna meg.
Az Opel esetleges összeomlása 50 ezer munkahelyet szüntetne meg közvetlenül és közvetve 250 ezer ember (kereskedők, beszállítók) megélhetése függ az Opeltől. "Obama Németországhoz passzolta a labdát, de Merkel nem akarja megégetni magát" – kommentálta az eseményeket a Duisburg-Esseni Egyetem autóipari szakértője. Ferdinand Dudenhoeffer szerint csak a német állam bevásárlásra jelentheti az Opel túlélését.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.