Az iparági statisztika szerint az adókedvezmények és a takarékos, kisebb modellek további csábítást jelentettek a kínai vásárlóknak, így az elmúlt hónapban ismét rekordot döntött az autóeladások száma – jelenti az AP.
A kínai automobil szövetség adatai szerint márciusban 5 százalékkal több autó kelt el, mint az előző év hasonló időszakában. Az első negyedévben összesen 2,67 millió autót adtak el Kínában, ebből 1,1 milliót márciusban. A jelek szerint a világ második legnagyobb autópiaca a válság ellenére is élénk marad.
Ehhez képest az Egyesült Államokban márciusban mindössze 857 735 autó talált gazdára, ez egy hónap alatt 37 százalékos zuhanást jelent. A General Motors tehát jelenleg sokkal inkább számíthat a kínai piac erősödésére, mint a hazai teljesítményére. A GM China Group márciusban 24 százalékkal növelte eladásait az előző hónaphoz képest. A kínai üzletág elnöke, Kevin Wale közlése szerint a GM megduplázná eladásait, így 2014-re az amerikai vállalat több mint 2 millió autót adna el Kínában. A nyugati vállalatok sorra célozzák meg Kínát, mivel jelenleg nem akad más terjeszkedési alternatíva. "Teljesen mindegy számunkra, hogy az Egyesült Államok vagy Kína-e a világ legnagyobb piaca" – kommentálta a jelenséget a Daimler Észak-kelet ázsiai üzletágának vezetője.
Az ország saját autógyártói jelenleg a technológiai fejlesztésekre koncentrálnak, mivel gyártási minőségük eddig nem felelt meg például az amerikai biztonsági szabályoknak. A kínai autócégek elsősorban a fejlődő országokba exportálnak, de többségük kis, regionális piacokra termel.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.