BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kínában nincs szükség roncsprémiumra! - Újabb rekord

Rekord mennyiségű, 1,1 millió autó kelt el márciusban Kínában, ezzel az ázsiai ország piaci harmadik alkalommal körözi le az Egyesült Államokat.

Az iparági statisztika szerint az adókedvezmények és a takarékos, kisebb modellek további csábítást jelentettek a kínai vásárlóknak, így az elmúlt hónapban ismét rekordot döntött az autóeladások száma – jelenti az AP.

A kínai automobil szövetség adatai szerint márciusban 5 százalékkal több autó kelt el, mint az előző év hasonló időszakában. Az első negyedévben összesen 2,67 millió autót adtak el Kínában, ebből 1,1 milliót márciusban. A jelek szerint a világ második legnagyobb autópiaca a válság ellenére is élénk marad.

Ehhez képest az Egyesült Államokban márciusban mindössze 857 735 autó talált gazdára, ez egy hónap alatt 37 százalékos zuhanást jelent. A General Motors tehát jelenleg sokkal inkább számíthat a kínai piac erősödésére, mint a hazai teljesítményére. A GM China Group márciusban 24 százalékkal növelte eladásait az előző hónaphoz képest. A kínai üzletág elnöke, Kevin Wale közlése szerint a GM megduplázná eladásait, így 2014-re az amerikai vállalat több mint 2 millió autót adna el Kínában. A nyugati vállalatok sorra célozzák meg Kínát, mivel jelenleg nem akad más terjeszkedési alternatíva. "Teljesen mindegy számunkra, hogy az Egyesült Államok vagy Kína-e a világ legnagyobb piaca" – kommentálta a jelenséget a Daimler Észak-kelet ázsiai üzletágának vezetője.

Az ország saját autógyártói jelenleg a technológiai fejlesztésekre koncentrálnak, mivel gyártási minőségük eddig nem felelt meg például az amerikai biztonsági szabályoknak. A kínai autócégek elsősorban a fejlődő országokba exportálnak, de többségük kis, regionális piacokra termel.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.