Az MTI úgy tudja, egyebek között azért esett a választás Andrási Miklósra, mert a kormányzat olyan szakemberre akarta bízni a vasúttársaság több éven keresztül tartó átalakításának levezénylését, aki bírja a mosatni ellenzék bizalmát is.
Andrási Miklós a Fidesz alapító tagja, 2009-ben az európai parlamenti választáson, a Fidesz-KDNP listájának 46. helyén szerepelt, ugyanakkor nem politizál aktívan.
A közgazdász végzettségű szakember jelenleg a Budacash Brókerház Rt. befektetési igazgatója, de korábban dolgozott az ÁPV Rt.-nél, a Szerencsejáték Zrt.-nél, és Magyar Villamos Művek Zrt.-nél is. Az MTI úgy tudja: a jelenlegi vezérigazgató Heinczinger István operatív vezetőként a helyén marad. Az új elnök-vezérigazgató a vasúttársaság átalakításával foglalkozik majd, és elkészíti, illetve végrehajtja az erre vonatkozó tervet. A folyamatot miniszteri biztos követi nyomon.
A MÁV átalakításáról hivatalosan csak annyit lehet tudni, hogy a kormány, az IMF és az Európai Bizottság között létrejött megállapodás tartalmazza a közösségi közlekedés racionalitását. A MÁV-on 2010-ben 40 milliárd forintot akar spórolni a kormány. Gaskó István, a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezetének (VDSZSZ) elnöke már hétfőn sajtótájékoztatót tartott a MÁV hivatalosan még be sem jelentett átszervezéséről.
Azt mondta, hozzájutottak a vasút átalakítását taglaló kormányzati anyaghoz, amely csak a MÁV-ingatlanok átcsoportosításával, eladásával foglalkozik, és nem taglal szakmai kérdéseket, például a szolgáltatási színvonal javítását. A VDSZSZ közölte, minden törvényes eszközt igénybe vesz, hogy ezt megakadályozza és arra kérte a kormányt, hogy "felelőtlen" intézkedéseket ebben a ciklusban már ne tervezzen, évtizedekre kiható, súlyos döntéseket már ne akarjon hozni, mert "nincs hozzá hitele, kompetenciája".
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.