Armin Schild, az IG Metall vezetője az Opel székhelyéül is szolgáló Hesse tartományban. A szakszervezeti vezető a Reutersnek úgy nyilatkozott: a tény, hogy a GM előtt álló lehetőségekre még a hivatalos döntés előtt fény derült, azt mutatja, hogy a cég jelenleg is gondolkozik az Opel sorsáról. Schild szerint ez az Opel számára nem jó jel.
Hétfőn a hírügynökségeknek nyilatkozó források elmondták: a GM fontolóra veszi, hogy sem a Magnának, sem az RHJ-nek nem adja el az Opelt – a leányvállalat megtartásához 4 milliárd dolláros tőkére lenne szüksége. A GM igazgatótanácsa pénteken mindkét vevőjelöltet elutasította és visszaküldte az autógyártót a német kormány tárgyalóasztalához.
Az Opellel kapcsolatos, hónapok óta tartó huzavona politikai üggyé vált Németországban, ahol a szeptemberben esedékes választások miatt kulcskérdéssé vált a több ezer munkahely és a cégbe fektetendő eurómilliárdok sorsa.
Angela Merkel kancellár úgy nyilatkozott: a Magna több állást tudna megmenteni – ezzel megerősítetett a kabinet korábbi, a Magnát támogató állásfoglalását. A német szakszervezetek igyekeznek rászorítani a General Motorst az Opellel kapcsolatos döntés meghozatalára, miközben az Obama-kormány hétfőn közölte: nem avatkoznak be az ügybe. Mint hogy a GM nem használt fel amerikai állami forrást külföldi cégeinek megmentésére, az egyik lehetőség a kínai üzletrészek eladása vagy eljelzálogosítása.
Az Opel 25 ezer főt foglalkoztat négy németországi üzemében. További két, kulcsfontosságú gyár található az Egyesült Királyságban, de a cég termel Belgiumban, Lengyelországban és Spanyolországban is. Németország eddig 1,5 milliárd eurós áthidaló kölcsönt folyósított az Opelnek, ezért a befektetőknek bármilyen, a cég sorsával kapcsolatos döntést jóvá kell hagyniuk.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.