A bevétel, 577,14 milliárd jen, 36,6 százalékkal maradt el az egy évvel korábbi 910,41 milliárdtól, ami súlyos árengedménykényszert jelez ahhoz képest, hogy a világszerte eladott 541 ezer jármű csak 12,4 százalékkal volt kevesebb az egy évvel azelőttinél.
A japán, az észak-amerikai és az európai visszaesést nem tudta eléggé ellensúlyozni az ázsiai, azon belül is a gyorsan erősödő indiai piac, ahol a Maruti Suzuki 25,3 százalékkal növelte profitját a júniussal zárult negyedévben éves összehasonlításban. Japánban és Észak-Amerikában ráadásul több mint 2 milliárd, illetve több mint 4 milliárd jenes üzemi vesztesége volt a Suzukinak az első üzleti negyedévben. Európában 1,8 milliárdos, Ázsiában 11,2 milliárd jenes üzemi eredményt ért el.
A szeptemberrel záruló első üzleti félévre a Suzukinál összességében nulla profitot, az egész üzleti évre 5 milliárd jenes adózott eredményt jósoltak hétfőn. A bevételt az első üzleti félévben 1,1 ezer milliárd jenre, az egész üzleti évben 2,3 ezer milliárd jenre várják.
A márciussal zárult üzleti évben a Suzuki-csoport egészének adózott eredménye 65,8 százalékkal 27,4 milliárd jenre esett az előző évi 80,2 milliárd jenről. A csoport bevétele 14 százalékkal 3,005 ezer milliárd jenre csökkent az előző évi 3,502 ezer milliárdról. A Suzuki csoport első üzleti negyedévi eredménye jobb volt, mint amit a piac várt. A Suzuki Japánban a negyedik számú autóipari csoport, és nagyobb riválisai közül a Honda és a Nissan is meglepte a piacot a múlt héten negyedéves profittal, rácáfolva a veszteségről szóló előrejelzésekre. A japán autógyárak termelése júniusban 18-48 százalék között maradt el az egy évvel azelőttitől. A világ legnagyobb autógyára, a Toyota 565 541 járművet gyártott júniusban Japánban és világszerte, 23,8 százalékkal kevesebbet, mint tavaly júniusban.
A legjobban a Mitsubishi termelése csökkent, 47,8 százalékkal, a legkevésbé a Suzukié, 18,3 százalékkal. A Suzuki júniusban 182 662 járművet gyártott. Japánban 71 737 járműve készült el, 35 százalékkal kevesebb, mint egy évvel azelőtt, külföldön 110 925 járművet gyártott, 2,0 százalékkal kevesebbet a tavaly júniusinál. Magyarországon a legnépszerűbb márka júniusban is a Suzuki volt, 780 eladott gépkocsival a piac 13,12 százalékát tudhatta magáénak, noha a havi értékesítés 65 százalékkal esett az egy évvel korábbihoz képest.
A legnagyobb visszaesést az Opel, a Skoda és a Chevrolet szenvedte el, 71,66 százalékos, 68,55 százalékos, illetve 67,30 százalékos csökkenéssel, a Jato Dynamics nemzetközi autóipari piackutató cég összesítése szerint.
A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének adatai szerint az első félévben is a rangsor élén volt a Suzuki, 8934 eladott kocsival, de ez 38 százalékkal kevesebb a tavalyi első félévi 14 448-nál. A magyar piacon második helyezett Opel eladásai 47,4 százalékkal estek vissza, a harmadik helyezett Ford értékesítése is csaknem felére csökkent. A Magyar Suzuki tavaly 281 686 gépjárművet gyártott, 21,28 százalékkal többet, mint 2007-ben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.