Egyszerre több fronton is beleerősít néhány vezető magyarországi ingatlanfejlesztő és a főváros annak érdekében, hogy már a mélyülő válság idején elhelyezzék Budapestet, a fővárosi és a dunai régiót a befektetők térképén, és így az enyhülés beköszöntére megint legyen mivel idevonzani őket. Egy hét múlva javában tart majd Münchenben a szokásos Expo Real, a közép-európai térségre leginkább hatást gyakorló ingatlanos vásár és szakmai fórum. Ugyancsak Németországhoz köthető, hogy DanubeReal néven a minap új, nemzetközi ingatlanfejlesztői fórumot és vásárt hívtak életre. A színhely Ulm városa lesz, ahol a folyam tíz országának Duna menti fejlesztései mutatkozhatnak be a befektetők számára. Budapest és a városrégió fejlesztéseinek bemutatkozását – csakúgy, mint a többi nemzetközi ingatlanvásár és -kiállítás esetében – a Studio Metropolitana koordinálja.
Münchenben a tavalyinál koncentráltabb lehet a magyar bemutatkozás, a figyelem is jobban összpontosulhat a magyarországi, döntően budapesti és agglomerációs fejlesztésekre. Ennek oka részben az, hogy a válság miatt leapadt marketing-költségvetések sok cégnél már nem engedték meg az ezen az eseményen való a részvételt, így várhatóan 15 százalékkal kisebb lesz a kiállítási terület, egy nagy csarnokkal kevesebb lesz nyitva. A másik és fő ok, hogy a korábbiaknál is alaposabb volt a magyar előkészület, felhasználva az előző egy-két év nemzetközi megjelenéseinek a tapasztalatait.
Münchenben 1600 kiállító lesz 34 országból. Sok orosz, amerikai és arab vállalat hiányozni fog, ugyanakkor például önálló standja lesz Budapestnek, Bécsnek, Milánónak, Moszkvának és Szentpétervárnak, viszont Varsónak, Prágának és Pozsonynak nem. A magyar cégek zöme a Budapest Business Region (BBR) nevű, tavaly alapított és már két tucat tagot számláló ingatlanos klaszterbe tömörülve lesz jelen, a BBR két önálló vitafórumon is kifejtette a cégek álláspontját.
A 2009-es Expo Real mérföldkőnek számít a BBR klaszter számára a tekintetben is, hogy egyetlen év alatt csatlakoztak hozzá a régió legfontosabb ingatlanpiaci szereplői: a tavaly hat taggal induló szervezet ma már huszonnyolc tagot számlál, s míg a 2008-as Expo Realon az ITD Hungary, a Studio Metropolitana és a TriGranit mellett külön standon képviselte Magyarországot, az idén már közös standot állít az időközben klasztertaggá vált ITD Hungaryvel és a Studio Metropolitanával, s a kiállításon együttműködik a TriGranittal, amely szintén csatlakozott a szervezethez.
Az idei Expo Real Budapest-standján az ITD Hungary és a Studio Metropolitana mellett a BBR-stand kiállítója a DunaCity, a Duna Spirit, a TóPARK, a Talentis csoport és a Jádi Németh Ügyvédi Iroda klasztertag lesz. A stand kommunikációs fókuszában továbbra is az innováció, valamint a válság hatása áll majd a sikeres projektek bemutatása és a BBR-brand építése mellett.
„A tervezett ulmi szakkiállítás különlegessége, hogy nem csupán egy kíván lenni a nagy múltú európai ingatlanfejlesztő expók között, hanem az első, amely kifejezetten tematikus alapon a Dunára koncentrál. A DanubeReal célja, hogy a rendezvényen a Studio Metropolitana által felvetett egységes Duna-portfóliót, mint egy európai léptékkel is kiemelkedő fejlesztési kínálatot, a folyó által érintett tíz ország közösen mutassa be” – mondta a találkozót követően Gauder Péter. A Studio Metropolitana Városfejlesztő Műhely ügyvezetője szerint a tematikus ingatlanfejlesztői expó jó alkalom arra is, hogy az európai Duna-stratégia 2011-es elfogadásával is összhangban összefogja és megismertesse a konkrét, egymást is erősítő piaci lehetőségeket a folyó teljes hosszán.
A Studio Metropolitana egyébként már bejáratott nemzetközi vásárokon szervezi a főváros, a kerületek és Budapest városrégió megjelenését. A nagy ingatlanfejlesztőkkel közös, interaktív Budapest-stand nagy sikerrel szerepelt már a cannes-i MIPIM ingatlanvásáron, továbbá Milánóban és Madridban is, a müncheni Expo Real kiállításon októberben mutatkozik be. A Duna régió fejlesztési portfóliójának kidolgozását a Studio már az előző évi Dunalog kongresszusán meghirdette, egyben Budapest-projects név alatt az idén már a fővárosi projektek feldolgozását is megkezdte.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.