BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Válság ide, vagy oda, a hamburger még mindig fogy

A McDonald’s profitja csaknem 6 százalékkal emelkedett a harmadik negyedévben egyrészt egy új hamburger, másrészt az olcsó menük sikerének köszönhetően.

A gyorsétteremlánc a válság egyik nyertese, mivel olcsó menüinek fogyasztása a jelek szerint a válság ellenére sem csökken. Ezt jelzik a vállalat negyedéves eredményei is, ennek ellenére a vezérigazgató az AP által idézett közleményében a globális étterempiac lassulására figyelmeztetett.

Jim Skinner ugyanakkor bízik abban, hogy a legalább egy éve nyitva tartó üzleteik eladásai továbbra is növekedni fognak. "Bizakodással kezdjük a negyedik negyedévet és reméljük, hogy a fogyasztók középpontba helyezése és a pénzügyi fegyelem hosszú távú nyereséget hoz befektetőinknek" – nyilatkozta a cégvezér.

A negyedév során az amerikai éttermek eladásai 2,5 százalékkal növekedtek, a tengerentúlon a forgalom növekedését segítette az új, prémium minőségű hamburger bevezetése és az olcsóbb menük. Világszerte 3,8 százalékkal növelte eladásait a McDonald’s, ezzel 1,26 milliárd dolláros profitot gyűjtött a szeptember 30-val végződő negyedévben. A profit tekintetében a gyorsétterem felülmúlta a Wall Street várakozásait, a forgalom azonban a prognózisok alatt maradt.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.