Ismertetik: a Magyar Bormarketing Nonprofit Kft. az elmúlt két hónapban már nem tudta alkalmazottai bérét kifizetni, több beszállítójának is tartozik.
Az MBM-t 2005. májusában alakította, a szőlő-bor ágazat 13 meghatározó szakmai szervezete. Feladata a közösségi bormarketing alap - a bor forgalomba-hozatali járulékának a marketingre fordítható része - felhasználásának koordinációja. Elsősorban operatív feladatokat végez, támogatja és kiegészíti az agrárminiszter által kinevezett döntéshozó testület, a Bormarketing Bizottság, valamint az Agrármarketing Centrum (AMC)tevékenységét. Az MBM érdemi tevékenységét 2007-2008-ban kezdte meg.
Az alapítók ismertetik: a kialakult helyzet tisztázására november 25-én taggyűlést tartottak. A tájékoztató szerint belföldi marketing kampányra összesen bruttó 330 millió forintot költöttek, a közpénzek felhasználásának szigorú feltételei mellett. A közlemény rámutat: ennek köszönhetően a közösségi bormarketing beindult, már mutatkoznak az eredmények.
A közlemény emlékeztet arra, hogy az MBM ügyvezetése és tulajdonosai már ez év júliusában jelezték a Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztériumnak (FVM), hogy az idei működéshez szükséges forrás biztosítására szeptemberig feltétlenül szükség van. Ennek átadási formáját azonban sem a minisztérium, sem az AMC azonban a mai napig nem találta meg - mutatnak rá. Az augusztus 1-jéig járó - a járulék befizetések alapján számított - működésre fordítható pontos összeget is csak november 2-án közölte a minisztérium - teszik hozzá.
Így mára egyértelművé vált - állítják a tulajdonosok -, hogy az MBM finanszírozását az eddigi, pályázati forma nem tudja biztosítani. A szaktárcánál emiatt már felmerült az MBM működését szabályozó rendelet módosítása.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.