BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Gavallérosan fizetett az E.ON a fogyasztóknak

Több mint 460 millió forintot fizetett ki az E.ON azoknak a a Vas és Zala megyei fogyasztóknak, akik a január végi erős havazás miatt áram nélkül maradtak.

Mint emlékezetes, a kidőlt villanyoszlopok helyreállítása késett. A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ) kifogásolta, hogy a fogyasztók nem kaptak megfelelő tájékoztatást arról, mikor állítják helyre az áramszolgáltatást és milyen jogérvényesítési lehetőségeik vannak. A FEOSZ 2009. februárjában keresetet indított az E.ON Áramszolgáltató ellen.

Mindeközben folyamatosan arra törekedett a szövetség, hogy lehetőleg peren kívül, minél gyorsabban fogyasztóbarát megoldás szülessen a fogyasztók érdekében.

Ennek eredményeképpen a szolgáltató még a peres eljárás megkezdése előtt vállalta, hogy a kötbérfizetési kötelezettségnél (5.000 Ft - 36 órás áramkimaradás után pedig 15.000 Ft) nagyobb összeget térít meg az áramkimaradásban érintett lakossági fogyasztók számára.

Vállalta, hogy 18 órát meghaladó ellátás-kimaradás esetén 10.000 Ft-ot, 24 órát meghaladó ellátás-kimaradás esetén 15.000 Ft-ot és 36 órát meghaladó ellátás-kimaradás esetén 20.000 Ft-ot fizet vissza. Ígéretet tett arra, a jövőben kiemelt figyelmet fordít a fogyasztók tájékoztatására hasonló eseményeknél.

Mivel a fogyasztók érdekét szolgáló megoldás született, a FEOSZ szüneteltette a pert, mely azóta már megszűnt. Az E.ON teljesítette vállalását.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.