Januártól TV3 néven kábelcsatornát indít Magyarországon a TV2 német tulajdonosa. Az RTL Klubhoz kapcsolódóan pedig a napokban már a tizennegyedik új adó tűnt fel a kábelen. Ez is jelzi, hogy a nagy tévétársaságok új utakat keresnek bevételeik növelésére. Egyre erősödő tendencia ugyanis, hogy a nem országos televíziócsatornák elszipkázzák a nagyok elől a reklámköltéseket.
Az Országos Rádió és Televízió Testülettel a nyáron megkötött új koncessziós szerződés értelmében a hazai országos kereskedelmi televíziók akár maguk is indíthatnának tematikus csatornákat, ám, mint azt az RTL Klub és a TV2 példája mutatja, inkább más utat választanak.
Ennek oka egyrészt az, hogy a tematikus csatornákon a tartalom legalább 80 százalékának azonosnak kell lennie, ami életmóddal kapcsolatos, főző- vagy éppen sportműsorokra specializálódott televízió esetében könnyedén megoldható. A másik ok még nyomósabb, hiszen egy általános adón a reklámidő óránként 12 perc, míg a tematikus csatorna esetében ennek csupán a 30 százaléka.
További részletek a holnapi Világgazdaságban!
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.