Erről szeptember közepén levélben tájékoztatta a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-t (NIF Zrt.) az M43 SZEGED – MAKÓ Konzorciumot vezető Swietelsky Baugesellaschaft m.b.H. Azóta folyamatosak a tárgyalások a beruházó és a kivitelező között. A NIF Zrt. az M43-as I. szakaszának módosított véghatáridejét 2010. március 31-i dátummal tudja csak elfogadni.
A kivitelező konzorcium szeptemberi módosítási kérelmében 2010. július 30-i átadási határnappal kérte a szerződés módosítását azzal az indokkal, hogy az épülő M43-as autópálya Szeged térségében lévő I. szakaszán nem tudja a 2009.11.30.-i határidőre befejezni a munkálatokat.
Ennek legfőbb indokaként a vállalkozó a szakaszon létesítendő egyik műtárgy alatti víznyomó vezeték megvédése érdekében épülő résfal kivitelezését és a műtárgy ebből adódó műtárgy építésének késedelmes kezdését és kivitelezési időtartamának elhúzódását jelölte meg.
Ezután a NIF Zrt. figyelembe véve a bejelentő levél tartalmát, a becsatolt dokumentációkat, a Mérnök véleményét és a lefolytatott tárgyalások eredményét, arra az álláspontra jutott, hogy kizárólag a résfal megépítéséhez és megtervezéséhez szükséges időmennyiséget tudja elfogadni a határidő módosítása során. Mindezek alapján a beruházó NIF Zrt. az M43-as említett szakaszának módosított véghatáridejét 2010. március 31-i dátummal hagyja jóvá. Amennyiben a kivitelező ezt a határidőt nem tudja vállalni, akkor a NIF Zrt. a kivitelezési szerződést haladéktalanul felbontja.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.