Nick Reilly, a vállalat vezérigazgatója a döntés kapcsán úgy fogalmazott: tisztában vannak a belga dolgozók elhivatottságával, de a gyár bezárását a jelenlegi gazdasági helyzet indokolja. Reilly leszögezte: az antwerpeni üzem bezárása elengedhetetlen az Opel és a Vauxhall márkák jövőjének biztosítása érdekében.
5 500 alkalmazott dolgozott a belga üzemben, amelynek sorsa már akkor kérdéses volt, amikor a General Motors a Magna vételi ajánlatát fontolgatta.
A vezérigazgató január 18-án elmondott progamadó beszédében hangsúlyozta, hogy 2010 rendkívül nehéz év lesz, a nyugat-európai autópiacon 1,5 millióval kevesebb autó kel el mint tavaly, holott már a 2009-es év is gyenge volt.
A költséghatékonyság érdekében Reilly bejelentette, hogy felére csökkentik a megbeszélésekkel és jelentések készítésével töltött időt. Mint mondta, az Opel egyetlen országban és egyetlen termékével sem lehet veszteséges.
A GM 3,3 milliárd euróra becsüli az Opel átstrukturálásának költségét, ehhez 2,7 milliárd eurót azoktól az európai országoktól gyűjtene be, ahol az Opel gyárakat tart fent. A nemrég az Opel vezérévé választott és korábban a GM Europe-ot irányító Nick Reilly tervei szerint 8 300 alkalmazottól válik meg a német autógyár. Az anyacég novemberben már visszafizetett 600 millió eurót, amit a német állam biztosított a cég életbentartására.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.